Colegiul Național “Unirea” din Târgu-Mureș este coordonatorul proiectului Erasmus+, KA2, ,,Recover outdated machines using Arduino for scaling up ESTEAM and green skills in VET students (ROMUAS)” 2021-1-RO01-KA220-VET-000033036. Implementarea a început în 1 februarie 2022 și se va finaliza în 31 ianuarie 2024. Parteneri în cadrul proiectului sunt: Sredjna Skola din Dugo Selo, Croația; ITIS Q. Sella din Biella, Italia, Asociación Empresarial L'alqueria Projectes Educatius (ALPE), Spania și Agrupamento de Escolas de Vilela, Portugalia.
Ideea proiectului a luat naștere din dorința partenerilor de a crea un model eficient și transferabil la nivel european de predare a competențelor și a noilor tehnologii elevilor din domeniul științific și tehnologic, pentru a sprijini ocuparea forței de muncă și a promova coeziunea socială pe piața muncii.
Obiectivele proiectului vizează: crearea unei forțe de muncă competente, calificate și adaptabile pentru schimbările economice; sprijinirea și consolidarea dezvoltării competențelor cheie pentru toți, începând de la o vârstă fragedă și pe tot parcursul vieții; dobândirea de competențe în știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM), ținând cont de legăturile cu sustenabilitatea economică și mediul; facilitarea dobândirii de competențe prin promovarea unor abordări și contexte multiple de învățare, cu utilizarea adecvată a tehnologiilor digitale în educație, formare și învățare; sprijinirea tuturor elevilor, inclusiv a celor aflați în condiții defavorizate sau cu nevoi specifice, astfel încât aceștia să își exprime întregul potențial; să ofere cadrelor didactice instrumente și abilități didactice inovatoare.
Proiectul continuă activitatea de internaționalizare a Colegiului Național “Unirea”, începută în anii anteriori, prin accesarea și implementarea proiectelor finanțate prin programul Erasmus+. Astfel, colegiul a finalizat implementarea a două proiecte și continuă implementarea altor trei proiecte de acest fel (“Coaching inter pairs for employment”, “EU Hackathon”, “Digital skills for all”), aflăm de la prof. Cristiana Chira, coordonatorul proiectului.