PASAJE...

Distribuie pe:

Cât de greu se poate descrie starea de nervi și agitație a unui șofer care frânează brusc la o trecere de nivel cu calea ferată? Oricare dintre cei care trec zilnic peste calea ferată ce traversează Ludușul spre Bistrița, spre Războieni sau Târgu-Mureș poate da un răspuns. Câteva sute, poate peste o mie, invocă, după pomelnic, binefacerile democrației și toate cele lumești.

Pasajul de la Gara mică din Luduș este într-o stare deplorabilă și nu sunt semne că va fi reparat. Autostrada a rezolvat o parte din traficul ce tranzita orașul, dar problemele la trecere la nivel s-au acutizat. Mereu se caută vinovații de situație, dar nu se găsesc soluții și pasajul se degradează progresiv. Cei care dau vina pe “privatul” care exploatează acest tronson de cale ferată ar face bine să privească și spre celelalte treceri la nivel și să tragă un serios semnal de alarmă. E drept că nici aceste rânduri nu ajută și nu fac mai mult, dar cel puțin spun oful șoferilor. Cele 5 (cinci) treceri la nivel cu calea ferată de pe raza orașului trebuie urgent reparate!

Al doilea ca “cel mai degradat”, în acest clasament, este cel de la “Cânepă”. Dacă cineva, de la Regionala Brașov, citește aceste rânduri va zâmbi cu siguranță. La orice te poți gândi, numai la cânepă nu!

Mai în glumă, mai în serios... când aveți de gând să reparați, domnilor, trecerile la nivel? Chiar așteptați să se împlinească blestemele șoferilor care își distrug mașinile? Americanii “bagă gaz pe Lună” și noi ne întoarcem la sapă de lemn și plug tras de boi?

Acum, când și Fabrica de zahăr este pe punctul de a se închide și tăia la fier vechi, când nimeni nu mișcă un deget ca să stopeze acest dezastru economic și social, când chiar cei care au de suferit stau cu mâinile în sân, acum, când statul român “a eșuat”, vorba unui clasic în viață, ne mai arde de... pasaje?!

Prognoza pentru viitor, când litrul de benzină va fi 10 lei, pe trecerile la nivel cu calea ferată amintite mai sus, vor circula căruțele și cărucioarele cu butelii.

A consemnat,

IOAN ASTALUS

Lasă un comentariu