SURPRIZELE DE LA CASIERII

Distribuie pe:

Facem fiecare cumpărături, aproape zilnic, și nu este de mirare faptul că oamenii, mai nou, preferă să și le facă din magazine mai mari, de genul super sau hipermarketuri, fiindcă aceste magazine pun în vânzare cantități mai mari de marfă, de mai multe sortimente, iar rulajul este mai mare. Drept consecință, scad cheltuielile pe unitate de produs, în principal cele privind depozitarea. Fără a insista asupra acestui aspect, să ne referim la faptul că un cumpărător, când intră într-un magazin, știe ce vrea să cumpere. Dar vede ofertele altor produse pe rafturi și îi apare tentația să mai cumpere și altceva decât ce și-a propus. Așa este, socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Un criteriu de decizie pentru cumpărare este, evident, prețul afișat. Nu toate magazinele au instalate cititoare de coduri de bare, așa că un cumpărător se duce cu marfa aleasă la linia de casierie. Acolo însă, de multe ori, are parte de surprize, în sensul că unul este prețul afișat pe raft, altul este atunci când se scanează codul de bare al produsului la casierie. De fiecare dată, prețul este mai mare la casierie decât cel afișat pe raft în dreptul produsului. Mie mi s-a întâmplat de mai multe ori această ciudățenie comercială. De fiecare dată atenționam casierița de faptul că la raft au alt preț afișat și ar trebui să fie actualizat. Mi s-a răspuns că nu dispun de personal să facă acest lucru, iar ea este casieriță și nu intră în atribuțiile sale. La întrebarea, ce părere ar avea Protecția Consumatorilor în privința asta, n-am mai primit răspuns. Uite, așa se pierd clienții. Dar să avem în vedere faptul că un magazin este organizat pe raioane și secții, de care răspunde cel puțin un lucrător comercial. El trebuie să aranjeze marfa pe rafturi, s-o completeze acolo unde un sortiment s-a epuizat, să verifice termenele de valabilitate pentru fiecare produs pus în vânzare, dar să fie afișat și prețul corect. Salariile personalului din rețeaua comercială provin de la cumpărători, așa că trebuie să li se acorde tot respectul.

N.A. PAMFIL

Lasă un comentariu