“PUBLIC SPEAKING”

Distribuie pe:

Un proiect pentru ajutorarea copiilor de vârstă școlară mică a fost prezentat la Luduș, recent, de dna înv. profesor superteach ANA BORDAN, binecunoscută elevilor de la Școala “I. Vlăduțiu”. Nu este prima inovație creatoare la nivelul ciclului de învățământ, lansată de neobosita profesoară Ana Bordan, care și-a propus să-și ajute elevii clasei I A în orice domeniu de educație pentru viață.

Acest proiect se referă concret la mijloace de ajutorare pentru depășirea temerilor emoțiilor și fricilor în expunerea în fața publicului a unui discurs tematic, cu scopul de a-și dezvolta stima și încrederea în sine, precum și reziliența emoțională. Din clasa pe care o conduce cu multă pasiune și dragoste, s-au ales opt elevi curajoși care să deschidă acest ciclu de experiențe ca activitate extrașcolară. Proiectul va fi promovat în cadrul Simpozionului Național “Super practici cu mentalitate deschisă”, care va avea loc la Brașov, în data de 7 mai. Ana Bordan, autoarea proiectului, este facilitator - formator de mentalitate deschisă în educație, aplicând aici două instrumente, și anume “VAM și Piramida Influenței”. Copiii prezenți erau însoțiți de părinții lor, care au contribuit la alegerea temei prezentate de propriii copii. În sala de clasă aranjată diferit față de programul școlar și împodobită cu elemente decorative pe fotomontaje realizate de dna profesoară, îi invită pe candidații prezenți să se așeze în față. A început discursul prin câteva sfaturi utile și benefice de care au nevoie în viitor. Să învețe să se exprime clar și cursiv, stăpânindu-și emoția, pentru a putea vorbi în fața celorlalți; să se împrietenească cu emoția respirând adânc; să-și motiveze tema prezentată, ținând cont de folosirea punctuației și a vorbirii articulate. Când pregătești un discurs e nevoie să-l repeți pentru a fi sigur de cunoașterea textului, iar la sfârșit să mulțumești publicului prezent. Mai este în program și un chestionar ce cuprinde mai multe întrebări. Cei opt candidați prezenți, 7 fete și un băiat, vor trage la sorți bilețele cu numere legate de ordinea în care urmează prezentarea.

Numărul 1 - DENISA -care este alături de mama sa, începe prezentarea proiectului său, cu tema “Despre natură și protecția ei”, cu multe explicații cursive și corecte.

Nr. 2 - ALISA - prezintă proiectul cu tema “Familia mea” cu ajutorul unei planșe grafice colorate;

Nr. 3 - DARIUS - prezintă proiectul cu tema “Natura vie și natura moartă” cu ajutorul unui desen grafic colorat sugestiv.

Nr. 4 - BIANCA - prezintă un proiect frumos colorat cu ajutorul unei planșe cu colaje “Despre fluturi”.

Nr. 5 - SARA - își prezintă proiectul cu tematica “Familia mea”, însoțită de mama sa.

Nr. 6 - BIANCA - un proiect cu tema “Despre câini”, cu planșă desenată.

Nr. 7 - PATRICIA - o temă mai complexă a proiectului său “Despre pinguini” - cu multe date științifice.

Nr. 8 - LORENA - proiectul cu tema legată de “Fenomene ale naturii” în care descrie curcubeul în 2 planșe, desenate și colorate expresiv.

Nu au lipsit din program aplauzele părinților și ale colegilor după fiecare prezentare, într-o atmosferă de voie bună și dispoziție fericită, în ciuda vremii potrivnice de afară. Activitatea acestui frumos proiect a fost răsplătită cu diplome foarte frumoase și atractive, au fost împărțite fiecărui elev, împreună cu o îmbrățișare călduroasă a dnei profesoare, încântată de succesul avut alături de acești copii activi, talentați și interesați de propria lor evoluție.

Felicitări tuturor elevilor, părinților și în special dnei profesoare, atât de iubitoare și dedicată acestei nobile profesii.

RODICA OLTEANU, artist plastic

Lasă un comentariu