CRESC PODURILE CARE VOR LEGA ROMÂNIA DE OCCIDENT

Distribuie pe:

Compania Astaldi SpA a efectuat activități notabile pe tronsonul de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, secțiune componentă a axei prioritare TEN-T 22 (coridorul IV Pan-European) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brașov-București-Constanța.

În intervalul Cap Y Radna - Cap X Păuliș, sector Cap Y Radna (pK. 593+788) - Intrare 6 (pK. 597+470) (Fir 1) sunt în curs de efectuare săpăturile la treptele de înfrățire și se lucrează, de asemenea, la terasamente. În sectorul 593+784 - Pod GMIB 596+276 (Fir 2) se află în curs de finalizare anrocamentele de talud, în vreme ce la punctul Pod GMIB 596+276 este în curs de testare încărcarea piloților forați (pe Fir 1). În sectorul Intrare 6 (pK. 597+470) - Stația Păuliș a fost finalizată montarea suprastructurii (Fir 1). Lucrările de construcție au cunoscut un impuls considerabil și la stația Păuliș, unde la clădirea destinată călătorilor a fost executată deja rezistența fundației, au fost ridicați stâlpii și s-a montat acoperișul. Sunt în desfășurare activități legate de arhitectura imobilului. În punctul Păuliș-Ghioroc, sectoarele Fir 1 Cap Mureș Păuliș - podeț pK. 600+472, a fost finalizată instalarea stâlpilor LC, iar la “borna” PO Păuliș (pK. 601+975) sunt în curs lucrări de rezistență la peroane (Fir 1). În sectorul Fir 1 PO Păuliș (pK. 601+975) - Cap X Ghioroc (pK. 603+752) au fost montate suprastructura și instalația LC. La stația Ghioroc sunt în curs de desfășurare lucrări de arhitectură la clădirea de călători. La stația Milova se lucrează la terasamente (Linii I-II) și sunt, de asemenea, în lucru operațiuni destinate rezistenței clădirii de călători (a fost turnată fundația, iar elevația este în curs de finalizare).

Pe tronsonul Milova-Radna, la hala de mentenanță Radna, mai precis, sunt în curs de desfășurare lucrări la rezistența elevației, iar în zona birourilor se execută lucrări la rezistența construcției. În punctul Rampa Militară Radna a fost turnat betonul aferent platformei peroanelor, pe când în intervalul Milova - Conop e gata canalul hidraulic între pk. 570+667 și 571+073. La podețul 571+073 sunt în curs de desfășurare lucrări civile (Fir 2). În legătură cu celelalte podețe, stadiul lucrărilor ne-a fost dezvăluit, în procente, de specialiștii Astaldi: “În punctul 571+686 (100%), pasaj subteran 576+000 (finalizate elevația și hidroizolația), 576+523 (100%), 577+364 (100%), 577+496 (100%), 579+460 (90%), 580+344 (100%), 581+633 (90%), 582+073 (90%) și 582+606 (100%). La punctul Pod GMIB Km 571+443 a fost betonată complet fundația și e gata și elevația culeelor. Au fost finalizate și acțiunile de montare a grinzilor și a tablierului, iar la punctul Pod GMIB Km 575+739 a fost, de asemenea, betonată complet fundația, iar elevația culeelor e și ea gata”. Mai mult, a fost finalizată montarea grinzilor și înfigerea palplanșelor.

La stația Bârzava, în intervalul km 569+286 - km 566+900, se muncește intens la clădirea de călători, unde copertina aferentă a fost finalizată în proporție de 60%. Se lucrează în continuare la completările arhitectonice și la instalațiile interioare, la furnizarea ferestrelor și a elementelor metalice ale copertinei. Peroanele au fost și ele finalizate până la nivelul asfaltului, suprastructura - inclusiv buraje, suduri și nivelări -, la fel. Tot la stația Bârzava a fost ridicată copertina din dreptul liniilor III și 4 (progres 98,5%) și s-au realizat închiderile arhitectonice la acoperiș. La liniile I și II, situația este identică. În plus, au fost concepute deja pasarela metalică și structura liftului, a fost montată tabla cutată (progres 83%) și au fost furnizate materialele pentru închiderile arhitectonice... România se află, așadar, pe drumul (de fier) cel bun.

DARA VÎLCELE Revista Capital

Lasă un comentariu