OPT DIN ZECE ROMÂNI AU FĂCUT UN GEST CARITABIL ÎN ULTIMII DOI ANI

Distribuie pe:

Opt din zece români (80%) donează bani, produse, timp și fac gesturi caritabile, iar jumătate susțin că ar fi dispuși să facă voluntariat într-o organizație neguvernamentală umanitară, arată datele unui studiu, publicat în urmă cu două zile.

Conform cercetării realizate de Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) și Kaufland România, dintre cei 80% care au făcut cel puțin un gest caritabil în ultimii doi ani, peste 60% s-au implicat social, în timp ce peste un sfert susțin că se implică și/sau donează cel puțin o dată pe lună.

Rezultatele sondajului “Cum te simți când faci bine? Cum și de ce îi ajuți pe cei în nevoie?”relevă, totodată, că aproape jumătate dintre cei chestionați (46,5%) au ajutat persoane din grupuri vulnerabile și au donat din impuls, 41,62% au donat unei organizații neguvernamentale, iar 39,8% au ajutat persoanele cunoscute sau necunoscute prin servicii sau produse.

În același timp, un sfert dintre cei chestionați au răspuns nevoilor ONG-urilor prin donații sub formă de servicii și produse.

Potrivit sursei citate, majoritatea respondenților afirmă că susțin anumite cauze prin redirecționarea a 3,5% din impozit (24,21%), în natură, prin produse sau servicii (20,66%), în numerar (20,15%) și prin transfer bancar (19,77%). De altfel, în ultimii doi ani, șapte din zece români au donat prin redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit, dar mai bine de o pătrime dintre ei (27,5%) nu știau că există posibilitatea de a redirecționa o parte din taxele pe care le plătesc la stat.

De asemenea, peste 43% din totalul celor care donează spun că donațiile lor sunt recurente: 23,21% au făcut donații cu frecvență anuală, iar 19,14% s-au angajat în donații lunare. Cele mai multe donații recurente lunare (peste 45%) au o valoare cuprinsă între 11 și 50 de lei, urmate de cele între 51 și 100 de lei, care reprezintă aproape o cincime din totalul donațiilor lunare recurente.

În același context, datele studiului arată că peste jumătate (aproape 53%) dintre donațiile recurente din ultimii doi ani au mers către ONG-uri, în timp ce aproape o treime dintre acestea au ajuns direct la beneficiari pentru plata unor tratamente medicale, de exemplu.

Pe de altă parte, dintre cei care nu au făcut gesturi caritabile până acum (doi din zece români), majoritatea invocă faptul că nu au bani suficienți pentru a dona (73,77%). Un alt motiv este că nu dețin produse pe care le-ar putea dona (33,61%) și nu au nici timp (16,39%) de alocat pentru activități de voluntariat. Cei care susțin că nu oamenii obișnuiți sunt cei care ar trebui să ajute consideră că probleme atât de grave nu se pot rezolva prin donații individuale.

Peste 90% dintre cei chestionați consideră că sectorul privat ar trebui să se implice mai mult în sprijinirea cauzelor sociale și umanitare: în viziunea a mai bine de o treime  dintre respondenți (38,15%), companiile ar trebui să își poată deduce mai mult de 20% din impozitul pe profit, iar o proporție similară consideră că este nevoie de o lege nouă a sponsorizării.

Chestionarul a fost completat de 1.155 de respondenți, în perioada 12-20 mai 2022, iar datele statistice au fost culese prin metodologia CAWI - Computer Assisted Web Interviewing. Cei mai mulți dintre respondenți au vârste între 35 și 50 de ani, studii liceale sau universitare și venituri medii. (Agerpres)

Lasă un comentariu