CEL MAI MARE DINOZAUR CARNOVIR DIN EUROPA, DESCOPERIT PE O INSULĂ

Oase fosilizate descoperite pe un mal stâncos al Insulei Wight din Anglia reprezintă rămășițele unui dinozaur carnivor care ar putea fi cel mai mare descoperit până acum în Europa, înrudit cu cea mai mare specie de dinozauri carnivori cunoscută până în prezent, informează Reuters.

Paleontologii au spus că au descoperit părți din scheletul unui dinozaur care a trăit în urmă cu circa 125 de milioane de ani, în timpul erei cretacice, printre care oase din coloana vertebrală, șold și coadă, câteva fragmente din membre, dar fără craniu sau dentiție. Pe baza rămășițelor parțiale, cercetătorii au estimat că dinozaurul depășea 10 metri în lungime și era posibil să ajungă la o dimensiune mai mare.

Pe baza unei serii de mici caneluri la vârful vertebrelor din coadă, cercetătorii au ajuns la concluzia că aparține unui grup de dinozauri denumiți spinozauri, care includ Spinosaurus, un dinozaur care a trăit în urmă cu circa 95 de milioane de ani și care, cu o lungime de 15 metri, este considerat cel mai mare dinozaur prădător cunoscut.

Spinozaurii aveau craniul alungit, care amintește de cel al crocodililor, cu numeroși dinți conici - perfecți pentru a apuca prada alunecoasă - precum și membre puternice și gheare mari. Se hrăneau cu pradă acvatică la fel ca și alți dinozauri. (Agerpres)