DIGITAL NEWS REPORT: ÎNCREDEREA ÎN PRESA DIN ROMÂNIA A SCĂZUT ÎN 2022 CU 11 PROCENTE FAȚĂ DE 2020 - FACEBOOK, PRINCIPALA MODALITATE DE A AFLA DESPRE ȘTIRI

Distribuie pe:

Încrederea în presa din România a scăzut în 2022 cu 11 procente față de anul 2020, iar încrederea în știri este, de asemenea, în scădere și, totodată, a scăzut numărul celor care plătesc pentru știrile online, informează Digital News Report, lansat miercuri de echipa de cercetare a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București.

Încrederea în presă a scăzut în România, ajungând, în 2022, la 33% față de 44% în 2020 și 42% în 2021, iar procentul celor care nu au încredere în presă este în creștere în 2022 - 31%, față de 2020 - 24%, și 2021 - 29%. Cei care nu au “nici încredere, nici neîncredere” este, de asemenea, mai mare în 2022 - 35%, față de 2020 - 32%, și 2021 - 29%, potrivit raportului.

Potrivit studiului, persoanele care sunt interesate de știri au o mai mare încredere în ele, dar și aici, procentul este mai mic față de anii trecuți.

În continuare, televiziunea este principalul canal de transmitere a știrilor pentru cei care au interes și încredere în știri, 30%, urmat de radio - 26%.

La “Încrederea în branduri”, ProTV rămâne, în continuare, în top, cu 70%, urmat de Digi24 și Radio Europa FM, cu 68%, și Radio România Actualități cu 65%.

La categoria “Principalele rețele de socializare și mesagerie”, pe primul loc se situează Facebook cu 63% pentru știri și 81% - orice scop, urmat de Youtube cu 36% pentru știri, 75% - orice scop, și WhatsApp cu 31% pentru știri, 72% - orice scop.

Social media rămâne principala modalitate de a afla despre știri, aproape 50% dintre persoanele chestionate spun că au folosit site-urile de socializare și au aflat în acest fel despre știri, 39% spun că au folosit un motor de căutare și au tastat un cuvânt cheie cu denumirea unui anumit site, iar 36% spun că au accesat direct un site web sau o aplicație de știri. (Agerpres)

Lasă un comentariu