SCRISOARE ADRESATĂ DOMNULUI PRIMAR SOÓS ZOLTÁN

Distribuie pe:

Stimate domnule redactor șef Ioan HUSAR, vă transmit acest text în speranța publicării lui. Doresc să menționez că nu este vorba despre un atac la persoană ci pur și simplu despre părerea unui cetățean, locuitor al acestui oraș. Sper doar că publicarea acestei scrisori să miște puțin lucrurile.

Cu deosebită considerație, al dumneavoastră cititor fidel,

Silviu Stoica, 49 de ani, Târgu Mureș

Redau mai jos textul scrisorii

ÎNTREBARE PENTRU DL PRIMAR SOOS ZOLTÁN: NE MIȘCĂM ȘI NOI MAI CU TALENT?

A trecut mai bine de un an și jumătate de când în fotoliul de primar al Târgu-Mureșului s-a instalat dl Soós Zoltán, cel care a reușit, în toamna lui 2020, să pună capăt prea multelor mandate ale fostului primar Dorin Florea și care i-a făcut pe jurnaliștii de la “Gândul” să-l numească Nicușor Dan al Ardealului.

Primarul Soós declara, prin intermediul paginii sale de internet, chiar înainte de startul campaniei electorale: “Dezvoltarea orașului nostru s-a oprit. Este evident că tot ceea ce se oprește, va rămâne în urmă. În acest fel am fost depășiți de mult timp nu numai de orașe precum Cluj-Napoca, Sibiu și Brașov, ci și de orașe mult mai mici, precum Alba-Iulia și Bistrița. Târgu-Mureșul stagnează”.

Din păcate, stagnează și azi, deși dl Soós a avut timp mai mult decât suficient ca să miște lucrurile. “Târgu-Mureșul va fi o concurență pentru Cluj-Napoca și Sibiu”, zicea dl Soós, după victoria la urne. Concurență pentru Cluj și Sibiu? Să fim serioși. Chiar și azi, o comparație între orașul condus de primarul Soós și celelalte două e aproape o obrăznicie. N-am recuperat nimic din decalajul față de cele două orașe, dimpotrivă.

Nu se vede niciun semn de ameliorare a situației, nici măcar când e vorba de principalele priorități enunțate de primar, la preluarea mandatului: piste de biciclete, digitalizarea orașului, centura ocolitoare a orașului și modernizarea transportului local.

Apropo de transport local: societatea de profil are un site mizerabil, la nivel de acum două decenii, sărac în informații, dar are și un parc auto în care încă motorina e la putere. Suntem, probabil, singurul oraș mare din Transilvania care încă nu are transport urban electric, nepoluant, de călători. Pentru comparație, Turda, care e doar cât un cartier al Târgu-Mureșului, are transport local integral electric de acum doi ani. La fel orașul Beclean, din Bistrița-Năsăud. La noi abia acum se fac primii pași. Târgu-Mureșul a rămas în urmă și din acest punct de vedere.

Pistele de biciclete... niciodată n-au fost mai mult decât niște simple dungi de vopsea aplicate pe asfalt, absolut inutile pentru bicicliști. Șterse și alea, pentru că anul acesta nu le-a mai revopsit nimeni.

O singură mare realizare putem trece în contul primarului Soós: statuia principelui Gabor Bethlen a fost dezvelită cu un an și ceva înaintea grupului statuar Școala Ardeleană. Semn care, corelat cu altele, pe care nu le detaliem aici, spune destul de clar, că departe de a fi un primar al tuturor târgumureșenilor, cum promitea, dl Soós ne-a împărțit în două: ai lui și restul.

“Măcar pe vremea lui Florea se tundea des iarba între blocuri”, zicea, zilele trecute, o locuitoare de pe strada Viitorului. “Ăia (administrația Florea - n.r.) mai făceau câte ceva, se vedea; ba asfaltau o stradă, se mai refăceau niște marcaje, nu erau probleme cu gunoiul. De când e Soós, parcă nici lucrurile astea, elementare, nu mai merg cum trebuie”.

Cam asta e percepția generală a târgumureșenilor, dle primar Soós Zoltán: că din multe puncte de vedere e mai rău decât pe vremea lui Dorin Florea. “Târgu-Mureșul stagnează”, cum spuneați chiar dv. în 2020. Așa că, vă întrebăm, ca-ntr-o celebră reclamă: ne mișcăm și noi mai cu talent?

Lasă un comentariu