ANGAJAȚII ROMÂNI SUNT PE MINUS. SALARIILE N-AU CRESCUT CU INFLAȚIA, PUTEREA DE CUMPĂRARE A SCĂZUT ȘI CU 50%

Distribuie pe:

Nouă din zece măriri salariale primite de angajații români nu acoperă inflația, iar puterea de cumpărare a scăzut și cu 50%, relevă rezultatele unui sondaj efectuat de o platformă de recrutare, date publicității.

Cererea mare de produse și servicii după ridicarea restricțiilor Covid-19 și conflictul din Ucraina au dus la o creștere accelerată a inflației, până la pragul de 14,5% la finalul lunii mai, potrivit Institutului Național de Statistică, erodând situația financiară a românilor.

Doar o parte au primit măriri salariale de la începutul anului, însă, în 90% din cazuri sub rata inflației, ceea ce a dus la o scădere semnificativă a puterii de cumpărare, chiar și de 50%, conform unui sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs.

Doar 37% dintre respondenți au primit o mărire salarială de la începutul anului și alți 12% au fost sprijiniți de angajator prin beneficii extrasalariale, precum tichete de masă sau prime ocazionale.

Restul de 51% nu au beneficiat de nicio creștere a venitului lunar care să-i ajute în lupta cu inflația, dar un sfert au primit promisiunea unei majorări salariale din partea angajatorilor, care însă nu s-a materializat până în prezent.

Atât angajații care nu au primit o creștere salarială, cât și cei pentru care mărirea nu acoperă nivelul inflației spun că se gândesc să aplice și la alte joburi pentru a compara ofertele salariale (aproape 44%), iar peste 19% dintre respondenți au în plan să discute cu angajatorul pentru a găsi soluții, potrivit sondajului.

Majoritatea angajaților (56%) consideră că o creștere salarială între 10 și 30% ar putea diminua efectele inflației în cazul lor, în timp ce aproape un sfert consideră că au nevoie de o mărire de 31-50%.

Pentru 20% dintre angajați, situația lor financiară ar necesita o majorare de peste 50% ca să își poată menține stilul de viață.

Conform sondajului BestJobs, 44% dintre angajații români spun că nivelul de trai li s-a modificat simțitor, pe motiv că prețurile au crescut în egală măsură atât în cazul alimentelor, bunurilor de larg consum, produselor vestimentare, cât și cazul utilităților și carburanților.

Sondajul a fost efectuat în perioada 27 mai - 19 iunie, pe un eșantion de 1.451 de utilizatori de internet din România.

Lasă un comentariu