VOM AVEA PRIMA AUTOSTRADĂ CARE TRAVERSEAZĂ CARPAȚII

Distribuie pe:

România va avea, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpații, a declarat, la începutul săptămânii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a participat la semnarea contractului pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești. “A fost semnat cel mai mare contract pe care l-a semnat CNAIR-ul vreodată. Este de aproximativ 5,3 miliarde (de lei - n.r.) fără TVA. (...). Odată cu semnarea acestui contract pe lotul 3 Sibiu - Pitești, toate cele 5 secțiuni ale autostrăzii Sibiu - Pitești au desemnați câștigători. Una dintre ele, secțiunea 1, de la Sibiu la Boița, ne așteptăm ca la finalul acestui an să poată fi dată în circulație. Iată că într-un final, cu foarte mare întârziere, avem aceste contacte semnate, urmând ca cei care au câștigat aceste licitații să se țină de termenii contractului și să avem, așa cum spuneam mai devreme, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpații”, a spus Sorin Grindeanu. El a menționat că lotul 3 este cel mai dificil dintre cele 5. Acesta are o lungime de aproximativ 37 de kilometri.

Șeful de la Transporturi a menționat că se lansează în licitație trei din cele 4 loturi ale autostrăzii Sibiu - Făgăraș. De asemenea, tot luni se va trimite documentația spre avizare la ANAP pentru ultima secțiune din A7, prevăzută la finanțare în PNRR, și anume Focșani - Bacău. Grindeanu a mai anunțat că pe parcursul acestei săptămâni, CNAIR va desemna câștigătorii pe două din cele 4 loturi pentru A7, de la Buzău la Focșani.

În opinia sa, tot ce ține de A7 în acest moment se află în faze diferite de licitație și se va menține acest ritm astfel încât borna pe domeniul rutier care este prevăzută pentru anul viitor în PNRR să fie îndeplinită: semnarea a cel puțin 50% din contractele prevăzute în PNRR să fie îndeplinită cu un an mai repede.

Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (Cornetu - Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secțiunea 2 (Boița-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpații și este cea mai complexă secțiune a acestei autostrăzi.

Asocierea de constructori italieni are la dispoziție 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) și 45 de luni pentru construcție. Pe această secțiune ar urma să fie deschisă circulația în anul 2027, potrivit ministrului Transporturilor.

Antreprenorul trebuie să construiască: 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, două noduri rutiere (unul la Cornetu și altul la Văleni) și un ecoduct în zona localității Călinești.

Întregul proiect al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei (fără TVA), este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM și POT). (Agerpres)

Lasă un comentariu