DOAR O TREIME DIN ADOLESCENȚII AMERICANI FOLOSESC FACEBOOK

Distribuie pe:

YouTube și TikTok sunt platformele de divertisment cele mai utilizate de adolescenții din Statele Unite în 2022 (cu excepția jocurilor video), în timp ce popularitatea Facebook în rândul tinerilor americani a scăzut în câțiva ani, potrivit unui studiu al Centrului de Cercetare Pew publicat miercuri, relatează AFP.

Procentul tinerilor americani cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani care utilizează Facebook a scăzut de la 71% în 2015 la 32% în 2022, potrivit studiului.

În ceea ce privește TikTok, acesta este folosit “uneori” de 67% dintre adolescenții din Statele Unite și “aproape constant” de 16% dintre aceștia.

Formatul său video a fost copiat de Meta (compania-mamă a Facebook și Instagram) și de YouTube (Google), cu “Reels” și, respectiv, “Shorts”.

Cu toate acestea, YouTube se plasează pe primul loc în preferințele adolescenților americani: 95% dintre aceștia spun că îl folosesc.

Popularitatea Instagram a crescut de la 52% la 62% în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani (din 2015), urmat de Snapchat cu 59% dintre ei, față de 41% în urmă cu șapte ani.

“Oamenii au numeroase opțiuni pentru a-și petrece timpul. Iar aplicațiile precum TikTok cresc foarte rapid”, a declarat Mark Zuckerberg, șeful Meta, în februarie anul trecut.

Gigantul rețelelor sociale tocmai prezentase rezultate puțin măgulitoare, după ce a pierdut utilizatori pentru prima dată pe platforma Facebook.

La rândul său, TikTok consideră că nu joacă în același teren.

“Suntem o platformă de divertisment”, a declarat Blake Chandlee, director al departamentului de aplicații, într-un interviu pentru CNBC, în iunie.

“Facebook este o platformă socială”, a mai spus Chandlee, care a lucrat 12 ani la Facebook. “Principala lor activitate este reprezentată de algoritmii bazați pe relații sociale”, a mai spus el.

Lasă un comentariu