Emoții de toamnă la Școala Gimnazială din Iernut

Distribuie pe:

Motto: “Toamnă, dulce toamnă, cu frunzele toate flori” (George Topîrceanu)

Un moment foarte emoționant a avut loc la începutul anului școlar, când, în curtea școlii, am văzut o troiță așezată lângă sculptura care-l reprezintă pe poetul Mihai Eminescu. Domnul Guțiu Ioan, în calitate de fost elev al școlii, în semn de recunoștință și prețuire față de școala unde a învățat și față de cadrele didactice, care l-au îndrumat, a donat troița pentru ca toți cei care trec pe lângă ea să spună o rugăciune și să transmită un gând bun. Mulțumim din suflet, domnule Guțiu Ioan, pentru gestul dumneavoastră, care ne-a impresionat profund!

Elevii de la Școala Gimnazială din Iernut, îndrumați de prof. Bogdan Corina-Carmen, au participat la proiectul “Culorile toamnei”, având ca scop realizarea unor aranjamente, desene, postere, planșe și având libertatea totală în alegerea materialelor.

Elevii și-au numit lucrările, au enumerat materialele folosite, au precizat de unde le-a venit ideea, tehnica de lucru utilizată și-au transmis un mesaj legat de tema aleasă. Interesantele lucrări în care elevii au dat dovadă de creativitate, imaginație, talent, originalitate au umplut holurile școlii, aducând toamna în școală, prin armonia culorilor. Implicarea a fost surprinzătoare, dovedind încă o dată că acest tip de activitate îi atrage, deoarece le pune în valoare abilitățile și deprinderile practice, le oferă posibilitatea de-a fi în competiție cu ei înșiși pentru a valorifica în mod optim resursele avute la îndemână în realizarea lucrărilor.

La propunerea domnului director profesor Moldovan Horațiu Octavian și cu sprijinul domnului director-adjunct, profesor Fodor Iosif, expoziția a fost amenajată în curtea școlii, realizându-se un minunat decor de toamnă. Doamna bibliotecar Gyorky Eniko a aranjat lucrările, cu ajutorul elevilor și-a întregit decorul cu unelte specifice gospodăriilor.

Am solicitat elevilor câteva impresii legate de proiect: “Mulțumire, bucurie, curiozitate pentru a vedea rezultatul final, dorința de-a urmări și lucrările colegilor”, “Eram încrezător, fericit, totul se învârtea în jurul meu de fericire, când am venit la școală, mi-a mai venit o idee” , “Fericire că nu am stau toată ziua pe telefon”, “Nerăbdare să prezint proiectul colegilor mei”, “De bucurie, deoarece, chiar dacă mă gândeam că nimeni nu l-ar fi îndrăgit, eram totuși fericit pentru că am încercat”, “Toamna mi se pare o artă a naturii, fiind anotimpul meu preferat”, “Fericire că am simțit frumusețea toamnei” , “Bucurie când am văzut cât de bine a ieșit proiectul”, “Entuziasm, relaxare, încântare “, “Împlinire și bucurie”, “Nerăbdarea de-a fi felicitat”, “Îmi place să fac proiecte de genul acesta”, “Am simțit mirosul toamnei”, “Fericire pentru că mi-am amintit de străbunica mea”, “M-am simțit mândru că e făcut tot de mine”, “Mândrie că pot să fac ceva frumos, care să bucure oamenii”, “O stare de bine, deoarece am lucrat cu persoanele dragi mie”, “Mă gândesc dacă o să-i placă doamnei profesoare și ce notă îmi va da”, “Am avut inspirația de a-l face”, “Îmi place să confecționez lucruri din diferite materiale”, “Îmi amintește de bunicul meu, căruia îî plăceau fructele și legumele, de aceea am pus în coșuleț fructele și legumele preferate de dânsul”, “Impresia a fost de încântare, plină de emoții pozitive”, “Proiectul a fost unul plăcut și dacă o să mai am ocazia o să particip cu mare drag”, “Tema propusă mi-a luminat sufletul”, “Lucrarea mi-a făcut ziua mai bună”, “Nostalgie, deoarece l-am făcut împreună cu mama și-mi amintește de vremurile de acum câțiva ani”.

Prin realizarea acest proiect am dorit ca elevii să-și descopere înclinația spre frumos, să înțeleagă că prin munca depusă pot realiza lucrări interesante, devenind mult mai încrezători în potențialul lor. Toate lucrările sunt speciale pentru noi, profesorii, care-i îndrumăm în formarea lor, pentru a se realiza în viață.

Prof. Bogdan Corina-Carmen

1 comentariu

Lasă un comentariu