Un sfert dintre români realizează, anual, lucrări de amenajări interioare. Bugetul minim, 1.500 de euro

Distribuie pe:

Un sfert dintre români (25%) realizează, anual, lucrări de amenajări interioare sau exterioare în propriile locuințe, iar bugetul alocat pentru astfel de proiecte pornește de la 1.500 de euro, reiese din rezultatele unui sondaj de specialitate, publicat luni.

Cercetarea efectuată de Star Stone arată că un român din doi care locuiesc la casă are în plan lucrări de îmbunătățire, renovare și amenajări exterioare a proprietății în următorii 2 ani, în timp ce aproape 60% dintre aceștia vor aloca până la 1.500 de euro pentru un astfel de proiect, 20% iau în calcul un buget de până la 3.000 de euro, 12% - de până la 5.000 de euro iar 10% vor aloca peste 5.000 de euro.

Potrivit sursei citate, peste jumătate dintre cei care vor face renovări exterioare în următorii 2 ani se vor axa pe lucrări de tâmplărie, de renovare a acoperișului și de termoizolații, 35% sunt interesați de montaje de pervazuri pentru ferestre, 42% de amenajări peisagistice, iar 25% dintre aceștia iau în calcul să monteze pavaje în curțile locuințelor. În același timp, mai mult de o treime au menționat că vor monta pavaj premium, cu aspect de piatră naturală, iar un sfert că vor opta pentru pavaj premium vibropresat (25,22%).

În privința locului de achiziție a materialelor de construcții, peste trei sferturi dintre cei chestionați au declarat că preferă magazinele de tip DIY (Dedeman, Leroy Merlin, BricoDepot etc.). De asemenea, deși peste jumătate dintre respondenți nu au vreo preferință legată de proveniența materialelor de construcții folosite, 40% preferă să fie produse în România.

Atunci când cumpără materiale de construcții, românii țin cont de următoarele lucruri: calitate (82%), aspect (46%), ușurință în montaj (39%) și preț - cu preferință pentru produsele mai ieftine (36%).

În ceea ce privește periodicitatea cu care românii efectuează lucrări de amenajări interioare sau exterioare, un sfert dintre ei (25%) aleg să facă acest lucru anual, îmbunătățind gradual locul în care trăiesc. Totodată, circa 15% dintre respondenți afirmă că schimbă câte ceva prin casă și prin curte în fiecare sezon, iar 23% la fiecare 2-3 ani.

Sondajul a fost realizat în mediul online, pe un eșantion reprezentativ de 1.189 de respondenți și are o marjă de eroare de +/- 2%.

Star Stone este cel mai mare producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidențial, cu o prezență pe piața din România din anul 2008. (Agerpres)

Lasă un comentariu