Dumitrița Gliga: Se caută soluții cu proiectanții autostrăzii pentru ca fermierii din Chețani să aibă acces la 80% din pământurile lor

Distribuie pe:

Fermierii din Chețani s-au întâlnit, luni, la Ministerul Transporturilor, cu oficialii instituției în încercarea de a obține o modificare a proiectului autostrăzii A3, lotul Chețani - Cîmpia Turzii deoarece, conform actualei variante, aceștia nu vor avea acces direct la mai bine de 80% din suprafețele de teren pe care le lucrează. Fermierii au fost însoțiți de primarul comunei, Emil

Florin Mocan, și de deputatul PSD de Mureș, Dumitrița Gliga, care a preluat problemele acestora și a fost prezent alături de ei la sediul ministerului.

“În urma semnării contractului pentru finalizarea celor 15,7 km din autostrada A3, lotul Chețani - Câmpia Turzii, locuitorii comunei nu vor avea acces direct la terenurile reprezentând peste 80% din suprafața agricolă a comunei. Acum, în faza de proiectare de trei luni, prevăzută în noul contract, am dis-cutat, cu reprezentanții Ministerului și ai CNAIR, toate variantele posibile pentru deblocarea acestei situații cu mare impact economic și social pentru comunitatea din Chețani”, a declarat, pentru “Cuvântul liber”, Dumitrița Gliga.

Pentru că autostrada nu prevede treceri între drumurile comunale sau drumurile de exploatație agricolă, fermierii ar fi nevoiți să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge pe terenurile lor. Ei nu au cum să utilizeze autostrada, accesul utilajelor agricole fiind interzis. În momentul de față se caută soluții tehnice astfel încât constructorul să poată să prevadă soluții de traversare în zonele solicitate de fermieri. Proiectanții trebuie însă să țină cont de eventualele modificări astfel încât să se încadreze în costurile prevăzute în contract.

Antreprenorul contractului pentru “Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea, Secțiunea 2A: Ogra - Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani - Câmpia Turzii” cu o lungime de 15,70 km este Asocierea STRABAG SRL - GEIGER TRANSILVANIA SRL. Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar garanția este de 10 ani. Valoarea lucrării este de 420.347.903,86 lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile. Conform contractului semnat în cursul săptămânii trecute vor fi realizate 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier la Chețani (km 21+890).

Asociația Pro Infrastructură susține că “cei doi antreprenori au puterea tehnică și financiară (și se pare că și motivația) să facă o (nouă) figură frumoasă și să inaugureze lotul în decembrie 2023, înainte de termen”.

Dragoș Bardoși

Lasă un comentariu