„În slujba idealului de Unire”

Distribuie pe:

Coborâm, la fiecare început de iarnă, în adâncurile ființei noastre pentru a reînvia icoana nepieritoare a Marii Uniri. Imaginaţia scăldată în lacrimi de dor, conturează, ca o povară incomensurabilă, un simbol ce acoperă fără margini întreaga noastră existenţă. Spaţiul se transpune tainic, iar timpul strecoară mai multă emoție în sacrele pagini scrise cu inima de înaintași. Într-o atmosferă de înaltă și tainică simțire, la Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu” din Târgu-Mureș a avut loc a IV-a ediție a concursului cu participare regională „În slujba idealului de Unire”, înscris în Calendarul Activităților Educative Județene, Mureș, 2022.

Au răspuns invitației elevi din clasele V-XII și cadre didactice de diferite specialități din zece județe, din toate provinciile istorice.

Elevii au prezentat o lucrare teoretică ce a ilustrat aspecte ale idealului de Unire. Abordările au fost din perspective diferite: literară, istorică, folclorică, artistică. Materialele au evidențiat aspecte din viața unor personalități care s-au dedicat luptei pentru Unire, identificându-se cu aceasta. Au realizat lucrări ce ilustrează repere ale înfăptuirii unității naționale. De asemenea au fost recenzate opere literare, istorice, folclorice având ca temă Unirea. Nu în ultimul rând, concurenții au adus în centrul atenției edificiile simbol ale înfăptuirii Marii Uniri.

Pentru a doua probă, elevii de gimnaziu au realizat un simbol/armoarii care au ilustrat grafic esența lucrării teoretice, iar elevii de liceu au transmis un mesaj pentru tinerii din viitor, legat de păstrarea identității naționale.

În organizarea acțiunii s-au implicat membrii VOLUNTAREX și tineri din Cercului de folclor „Lacrimă de dor”

Cercetând surse diverse, copii și tineri, îndrumați de dascăli inimoși, au scos la iveală gânduri, sentimente care înnobilează gingășia tinerilor adolescenți.

Mulțumim Inspectoratului Școlar Județean Mureș și direcțiunii Colegiului Național Pedagogic „Mihai Eminescu” pentru sprijinul acordat.

Prof. Beatrice Standavid, coordonator de proiect

Lasă un comentariu