Primăria a reziliat contractul pentru curățenia stradală. Urmează cel pentru colectarea gunoiului menajer. Târgumureșenii sunt tot mai revoltați de situația gunoiului. “Noroc că este iarnă și nu pute. Dacă era vară, le dădeam foc”

Distribuie pe:

Până de Anul Nou vom avea un alt operator pentru curățenia stradală

Zilnic primim telefoane în redacție din partea cititorilor, indignați că Târgu Mureșul a ajuns să fie un depozit de gunoaie. Cei mai mulți susțin că nu vor să mai plătească taxa pentru salubritate și sunt mâhniți că nu au nicio pârghie pentru a rezolva situația. “Noroc că este iarnă și nu pute. Dacă era vară, le dădeam foc”, ne-a transmis un cititor din cartierul Tudor Vladimirescu. Se pare că operatorul de salubritate care a câștigat licitația pentru ridicarea gunoiului menajer din Târgu Mureș (Brantner) și toată Zona 2, licitație organizată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Ecolect, nu a reușit să remedieze situația nici după ultimatumul primit. ADI Ecolect a fost înființată în 2008 și din ea fac parte toate cele 102 primării din județ și Consiliul Județean Mureș. Asociația este cea care a organizat licitațiile și a încheiat contractele pentru ridicarea gunoiului din tot județul. Între timp, Poliția Locală din Târgu Mureș emite amenzi pe bandă rulantă către firma Brantner. Aceeași firmă asigura și curățenia stradală în municipiul reședință de județ, până alaltăieri, când primarul Soós Zoltán, nemulțumit de modul în care acest serviciu era prestat, a reziliat contractul cu societatea. “Pe lângă neridicarea gunoiului menajer, sunt foarte nemulțumit și de modul în care se curăță străzile! De aceea, folosindu-mă de responsabilitățile mele ca primar, am reziliat astăzi contractul pentru curățenia stradală cu S.C. Brantner Ecologic SRL. Între timp, prestatorul de servicii actual este obligat să asigure curățenia stradală din Târgu Mureș pentru încă 30 de zile”, a declarat primarul. Primăria Târgu Mureș va propune, spre aprobare, Consiliului Local Târgu Mureș un caiet de sarcini necesar încheierii unui contract pentru curățenia stradală în regim de urgență. În cadrul unei conferințe de presă care a avut loc ieri, primarul a declarat că în termen de șapte zile, Primăria va încheia un contract, de urgență, cu o firmă de salubritate. “Vom trimite trei solicitări unor operatori și sper ca până de Anul Nou să avem un nou operator pentru curățenia stradală”, a declarat Soós Zoltán.

Referitor la situația colectării gunoiului menajer, primarul a spus că în 28 decembrie se va împlini termenul de 30 de zile pe care cei 19 primari din Zona 2, prin ADI Ecolect, l-au dat operatorului pentru a remedia situația. Așa cum toți târgumureșenii pot constata că în jurul locuințelor lor situația nu a fost remediată, astfel că va urma, cel mai probabil, rezilierea contractului cu operatorul care deservește cele 19 localități din Zona 2, inclusiv municipiul Târgu Mureș. Primarul a ținut să le transmită, din nou, cetățenilor din Târgu Mureș că nu instituția pe care o conduce a angajat acest operator, ci ADI Ecolect, asociație care are și pârghiile necesare rezilierii. Primăria va face public contractul încheiat de ADI Ecolect cu operatorul din Zona 2. “Chiar dacă plătim către casa de asigurări de sănătate taxa de sănătate, nu mergem la casa de asigurări la medic. Cred că toată lumea este conștientă de acest lucru. Chiar dacă taxa de curățenie se plătește către primărie, nu primăria, face în momentul de față colectarea gunoiului menajer”, a spus primarul.

Poliția Locală Târgu Mureș a efectuat 5.400 de verificări și a dat amenzi de 830.000 de lei pentru operatorul de salubritate. Mingea este la ADI Ecolect

Tot ieri, în conferința de presă, primarul din Târgu Mureș a spus că municipalitatea a făcut tot ce ține de ea, aplicând operatorului, prin Direcția Poliția Locală, amenzi. “Din 4 noiembrie, de când acest operator a preluat serviciul de colectare a gunoiului menajer în Zona 2, Poliția Locală a efectuat o activitate continuă de monitorizare. Au fost 5.200 de verificări în urma cărora s-au întocmit 415 procese verbale și s-au acordat amenzi în valoare de 830.000 de lei. Le mulțumesc pe această cale celor de la Poliția Locală care, în continuare, depun un efort susținut pentru această activitate”, a spus Soós. Marți, primarul scria pe pagina sa de facebook că “am informat Direcția de Sănătate Publică cu privire la situația salubrizării din oraș care, după părerea lor, nu ar fi situație de urgență în oraș”.

“Am raportat deja, în mod repetat, acest lucru conducerii ADI Ecolect. Mai multe municipalități din zona 2 se confruntă cu probleme similare și, din păcate, depindem de ADI Ecolect în această situație, ei fiind responsabili”, a arătat primarul din Târgu Mureș, pe Facebook. Soós Zoltán a făcut apel la populație să semnaleze Poliției Locale punctele unde există încă deșeuri neridicate. “Colegii noștri fac tot posibilul să ajute furnizorul de servicii cu informații privind zonele cu probleme, dar în foarte multe cazuri sunt nevoiți să dea amenzi. Facem tot ce ne stă în putință pentru a curăța orașul”, a subliniat Soós Zoltán.

Din cauza schimbării operatorului în cadrul Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor Mureș, începând cu luna noiembrie, în zona 2 care cuprinde 19 unități administrativ-teritoriale, inclusiv municipiul Târgu Mureș, s-au semnalat întârzieri în ridicarea gunoiului. De cealaltă parte, operatorul de salubritate a precizat, într-un comunicat de presă, că de la începerea operării în zona a 2-a, “misiunea companiei s-a arătat foarte dificilă” și că “în urma propriilor investigații, staff-ul Brantner are suspiciuni serioase privind un boicot continuu, prin care curățenia orașului este compromisă în mod susținut”.

Dragoș Bardoși

Lasă un comentariu