Plăcuțele de promovare turistică vor avea cod QR / Informațiile sunt disponibile în 32 de limbi

Distribuie pe:

Plăcuțele clasice de promovare turistică sunt înlocuite cu unele mult mai atractive, care conțin cod QR. Prin intermediul acestuia, turiștii pot avea acces la informații despre obiective turistice, istoria sau legendele locurilor. Informațiile sunt disponibile în 32 de limbi, anunță ministerul Turismului.

Este vorba despre un proiect de digitalizare al Asociației Călător prin România, prin intermediul căruia turistul poate deveni propriul său ghid, astfel încât să înțeleagă mai bine ce are de oferit țara noastră, precizează ministerul.

Fiecare plăcuță este însoțită de brandul turistic național “Explorați Grădina Carpaților”. Acțiunea se datorează protocolului încheiat între minister și Asociația Călător în România, pe o durată de 3 ani.

“În primul rând, trebuie să aveți la îndemână un smartphone cu care să puteți scana codul QR existent pe plăcuță. În acest fel, aveți posibilitatea de a accesa în timp real toate informațiile de care aveți nevoie, referitoare la obiectivele turistice, istoria sau legendele locurilor vizitate. Tot ce trebuie să faceți este să instalați aplicația de scanare a codului în telefonul personal, în cazul în care nu aveți această opțiune prestabilită. Pentru că principalul obiectiv al protocolului constă în îmbunătățirea imaginii și creșterea notorietății României ca destinație turistică, bineînțeles că nu am uitat nici de vizitatorii străini. Aceștia au posibilitatea, prin utilizarea aplicației, să citească informațiile puse la dispoziție în peste 32 de limbi. Enumerăm câteva dintre cele mai influente: limba engleză, limba spaniolă, limba franceză, limba chineză, limba rusă, limba germană, limba arabă etc. Prin urmare, vor fi acoperite 90% din limbile vorbite în întreaga lume”, se arată în comunicat.

În acest fel, obiectivele turistice și monumentele istorice vor fi semnalizate corespunzător și cu tehnologie din prezent, oferind, totodată, și posibilitatea de a realiza o bază de date care să conțină tot capitalul cultural al țării noastre.

Conform protocolului de colaborare, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului acordă Asociației Călător prin România, gratuit, dreptul de a utiliza marca “România explorați Grădina Carpaților” și marca “România explore the Carpathian garden” în vederea promovării României ca destinație turistică, în scop publicitar, dar și pentru a le reproduce cu ocazia evenimentelor pe care le va desfășura în țară și în străinătate, în mediul online, precum și în cadrul altor acțiuni stabilite de comun acord.

De asemenea, MAT acordă partenerului, gratuit, dreptul de a utiliza, reproduce și difuza operele audiovizuale, constând în: filmele în limba română și nu numai, din categoriile activități și aventură, city breaks, turism rural, a filmului de promovare generală, în scop publicitar, în vederea promovării României ca destinație turistică și a brandului turistic național cu ocazia evenimentelor organizate de Asociația Călător prin România, aceștia din urmă având obligația de a indica sursa materialelor promoționale, respectiv sursa Ministerul Antreprenoriatului și Turismului. (Sursa foto: Facebook/Ministerul Antreprenoriatului și Turismului)

Lasă un comentariu