Licitația pentru acest lot a fost lansată în luna aprilie, iar în competiție s-au înscris doi constructori: NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia) și asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) - INFRAVIS S.R.L. (Turcia - România). Valoarea maximă a contractului este de 3,35 miliarde lei (fără TVA) și prevede o perioadă de 30 de luni (6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție) pentru construirea acestui lot, care are o lungime de 23,4 km.
Pe traseu vor fi construite două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de aproximativ 1,07 km:
• un tunel bidirecțional de 740 m, în apropierea localității Măgherani;
• un tunel bidirecțional de 330 m, în apropierea localității Chibed.
Acest lot de autostradă va traversa denivelat DJ135A și CF407 și va permite accesul la un nod rutier care va face conexiunea cu DN13A.
Kodok Márton, un târgumureșean cunoscut ca activist civic în domeniul proiectelor de infrastructură mare, a scris pe pagina sa oficială de Facebook: “Mi se pare foarte ciudat că sunt doar două oferte. Se pare că suma nu ar fi de ajuns sau documentația este de slabă calitate, iar constructorii nu s-au aventurat într-un contract cu multe limite. Faptul că Strabag, Porr, WeBuild... lipsesc este surprinzător”. El a mai subliniat că, deși mari constructori nu s-au prezentat la licitație și proiectul ar putea dura mult, există totuși o șansă ca acesta să fie finalizat mai repede, în cazul în care contractul va fi atribuit turcilor de la Nurol, care lucrează deja la lotul vecin, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului.
“Acest contract nu este finanțat prin PNRR, deci nu există presiune de timp, așa că s-ar putea să-l vedem finalizat abia peste mulți ani. Un alt aspect important este că, dacă Nurol va fi desemnat câștigător, având în vedere că lucrează deja pe lotul vecin, ar cunoaște zona și ar fi familiarizat cu situația. Totuși, există riscul ca acest constructor să lucreze lent la sectorul de autostradă”, a adăugat Kodok Márton.
Deputata social-democrată Dumitrița Gliga a declarat că în toamnă vor începe lucrările la secțiunea Tg. Mureș - Miercurea Nirajului, în lungime de 24,4 km, contract semnat pe 16 februarie 2024 cu NUROL. Secțiunea include 22 km de autostradă și drumul de legătură cu Autostrada Transilvania A3, de 2,390 km. Dragoș Bardoși