Datele centralizate de Agenția de marketing și comunicare Rockada Marketing arată că, în contextul începerii noului an școlar, numărul de comenzi online crește cu 15%-20%, față de o perioadă obișnuită. Printre produsele din ce în ce mai căutate se află ghiozdanele și ceasurile inteligente, laptopurile și tabletele de ultimă generație, hainele de firmă, rechizitele personalizate și scaunele ergonomice de birou, relevă o analiză de specialitate.
„Observăm o tendință accentuată de a investi în produse care să ofere copiilor un avantaj competitiv, atât în ceea ce privește educația, cât și imaginea personală. Hainele de designer și accesoriile de lux sunt tot mai prezente pe listele de cumpărături ale părinților, care doresc să le ofere copiilor un început de an școlar cât mai bun. Sunt căutate ghiozdanele smart, cu încărcare USB, cu culori fosforescente și cu troler pentru a fi mai ușor de cărat. Ceasul inteligent este din ce în ce mai căutat, mai ales de părinții care nu doresc să le ofere copiilor telefoane încă. Laptopurile și tabletele de ultimă generație sunt, de asemenea, cumpărate pentru începerea școlii. Copiii nu mai sunt adepții uniformelor și doresc să poarte haine interesante, în multe cazuri haine de designer, mai scumpe. Multe dintre achiziții au loc online, fiind tot mai căutate produsele de calitate și mai scumpe, totodată pentru confort și un stil de viață îmbunătățit pentru copii", a declarat Iulia Ivan, specialist e-commerce și fondator Rockada Marketing, potrivit agerpres.ro.
La nivel general, bugetul alocat pentru achizițiile pentru școală variază între 500 și 800 lei pentru un copil, sumă care include rechizitele de bază, ghiozdanele și uniformele.
Potrivit analizei, un ghiozdan complet echipat poate costa între 200 și 400 de lei, în funcție de branduri și de complexitatea echipamentului inclus (rechizite de bază, penare, caiete etc.), iar dacă la acesta se includ și echipamente tehnologice (tablete, laptopuri), costurile pot ajunge separat la 1.500-2.000 de lei/copil.
În cazul achizițiilor de ghiozdane smart, ceasuri inteligente, haine de designer și alte produse de lux, costul poate depăși 1.000 de euro și ar putea ajunge la 2.000 de euro pentru un copil.
Analiza de specialitate notează că, în perioada 15 august - 15 septembrie, au loc cele mai multe achiziții pentru începerea anului școlar, iar de la an la an, tot mai mulți părinți preferă să cumpere online rechizitele pentru școală. (I.S.)
Ileana Sandu