Azi, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș a disponibilizat, începând de ieri, banii cuveniți Primăriei Târgu Mureș. Vă reamintim că, la începutul lunii august, Ministerul Finanțelor, prin Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș, a decis suspendarea alocării sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat către bugetul local al municipiului, deoarece Primăria Târgu Mureș nu a reușit să implementeze noua organigramă, conform prevederilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare menite să asigure sustenabilitatea financiară a României pe termen lung — care prevedea desființarea anumitor posturi.
După mai multe încercări administrative eșuate, săptămâna trecută, vineri, Consiliul Local a adoptat un proiect de hotărâre privind reorganizarea și modificarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Târgu Mureș și al Direcției de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș. Aceștia au aprobat ca numărul maxim de posturi din instituția primăriei să fie de 629, din care 50 sunt de conducere. Alte 93 de posturi vacante au fost desființate.
Se pare că a treia încercare a celor din Primărie și Consiliul Local a fost reușită, așa că, de azi, banii din cotele defalcate de TVA și impozit pe venit pot fi folosiți de autoritatea locală.
În timpul acestui blocaj financiar, cei de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș au aprobat disponibilizarea sumelor necesare pentru plata salariilor din primărie.
Dragoș BaAzi, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș a disponibilizat, începând de ieri, banii cuveniți Primăriei Târgu Mureș. Vă reamintim că, la începutul lunii august, Ministerul Finanțelor, prin Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș, a decis suspendarea alocării sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat către bugetul local al municipiului, deoarece Primăria Târgu Mureș nu a reușit să implementeze noua organigramă, conform prevederilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare menite să asigure sustenabilitatea financiară a României pe termen lung — care prevedea desființarea anumitor posturi.
După mai multe încercări administrative eșuate, săptămâna trecută, vineri, Consiliul Local a adoptat un proiect de hotărâre privind reorganizarea și modificarea organigramei, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare a Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Târgu Mureș și al Direcției de Evidență a Persoanelor Târgu Mureș. Aceștia au aprobat ca numărul maxim de posturi din instituția primăriei să fie de 629, din care 50 sunt de conducere. Alte 93 de posturi vacante au fost desființate.
Se pare că a treia încercare a celor din Primărie și Consiliul Local a fost reușită, așa că, de azi, banii din cotele defalcate de TVA și impozit pe venit pot fi folosiți de autoritatea locală.
În timpul acestui blocaj financiar, cei de la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Mureș au aprobat disponibilizarea sumelor necesare pentru plata salariilor din primărie.
Dragoș Bardoși