La data de 19 mai 2025, în cadrul proiectului ,,Împreună prindem curaj” a avut loc concursul pe tema bullying-ului ,,Violența, o lecție care nu trebuie învățată.”

Evenimentul este inițiat de Inspectoratul Școlar Județean Mureș, prin Școala Gimnazială Deaj, iar derularea acestuia este susținută de Inspectoratul de Poliție Județean Mureș și Asociația ,,Salvați copiii!”.

Concursul s-a desfășurat cu participarea a patru echipe, de câte patru elevi de la școlile gimnaziale din Deaj, Ceuaș, Hărănglab și Casa de Tip Familial Târnăveni, care au avut de răspuns la un test legat de fenomenul bullying-ului și consecințele acestuia.

Jurizarea a fost realizată de polițiști de siguranță școlară, reprezentanți ai asociației ,,Salvați copiii!”, consilieri școlari, cadre didactice și reprezentanți ai casei de tip familial, în spiritul efortului conjugat al tuturor celor cu atribuții sau preocupări în crearea unui mediu sigur în unitățile de învățământ.

Câștigători au fost, în esență, toți cei care, au înțeles la finalul evenimentului că siguranța elevilor și a personalului didactic în incinta unităților de învățământ preuniversitar și zona adiacentă acestora constituie una din condițiile fundamentale pentru organizarea unui proces educațional performant.

După încheierea concursului, elevii prezenți au luat parte la o activitate informativ-preventivă, desfășurată de polițiștii Biroului Siguranță Școlară.

Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, prin Biroul Siguranță Școlară mulțumește conducerii Școlii Gimnaziale Deaj și prof. Bălan Camelia, pentru implicare în organizarea acestei activități educative, din registrul celor ce pot forma generații de tineri care înțeleg și resping tentațiile ilicite și anturajele delincvente.

Activitatea a fost organizată în „Săptămâna Școală în Siguranță”, inițiată la nivel național în perioada 19-25 mai a.c., pentru sensibilizarea populației școlare, cu privire la necesitatea adoptării unui comportament pozitiv pe tema prevenirii violenței în mediul școlar și asigurării unui mediu educațional optim.