Dragoş Bardoşi
Continuăm ancheta noastră jurnalistică privind problemele din salubrizarea din Târgu Mureș, care s-au petrecut anii trecuți. Așa cum am mai spus, demersul nostru a pornit de la faptul că, spre rușinea noastră, orașul a ajuns ca, în 2023, să fie îngropat sub gunoaie. Iar asta a ridicat multe semne de întrebare.
Fiind vorba despre foarte mulți bani publici – milioane de lei – am inițiat acest demers pentru a devoala măcar o parte din dedesubturile afacerilor cu gunoi.
Așa cum anunțam la 1 aprilie, că vom face dezvăluiri inclusiv despre cum se umflau cantitățile de gunoi, iată că am ajuns, într-un final, să obținem dovezi solide privind aceste practici. Investigația jurnalistică a durat mai mult, volumul de informații solicitat diverselor instituții fiind mare, la fel ca și demersul nostru de a discuta cu oamenii direct implicați. Le mulţumim şi pe această cale celor care după anunţul că vom publica o anchetă jurnalistică privind salubrizarea ne-au căutat şi ne-au furnizat informaţii.
Într-un astfel de caz, dumneavoastră, cititorii noştri, aveţi datoria civică de a fi parte implicată activ, nu doar a fi spectatori ai unei alte hoții făcute de cineva din banii statului.
Diferențe între facturi și realitate!
În 2023, curățenia stradală era asigurată, ca și acum, de SC SYLEVY CLEANING SRL. Am solicitat de la Primăria Târgu Mureș datele privind cantitățile de deșeuri provenite din curățenia stradală pe ultimii cinci ani. date pe baza cărora s-a şi plătit acest serviciu.. De asemenea, am solicitat Comisariatului Judeţean Mureș al Gărzii Naționale de Mediu să ne furnizeze date privind trasabilitatea deșeurilor stradale pentru anii 2023 – 2024.
Când am primit datele și am comparat cifrele oficiale – cele pe baza cărora firma de salubritate mai sus menționată și-a încasat facturile de milioane de lei – am constatat discrepanțe uriașe. Asta deși totul ar fi trebuit să fie la virgulă. De ce? Vă dau un exemplu: dacă, într-o lună, firma de salubrizare colectează 30,25 tone de deșeuri stradale, când depune factura la decontare, situația de lucrări care însoțește factura trebuie să aibă exact cantitatea de 30,25 tone, iar aceasta să fie identică cu bonurile de cântar de la depozitul de deșeuri autorizat.
Iată și datele care arată diferențe inexplicabile între cantități
Operator: Sylevy Cleaning SRL – luna aprilie 2023:
- deșeuri stradale (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza contractului nr. 10 din 13.03.2023): 904,38 tone
- deșeuri clandestine (abandonate) (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza aceluiași contract): 2.479,79 tone
- deșeuri depozitate (din datele oficiale raportate lunar de IRIDEX – operatorul de la depozitul de deșeuri Sânpaul): 1.430 tone
Diferență: 1.954,17 tone
Operator: Sylevy Cleaning SRL – luna mai 2023:
- deșeuri stradale (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza contractului nr. 10 din 13.03.2023): 230,20 tone
- deșeuri clandestine (abandonate) (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza aceluiași contract): 5.512,91 tone
- deșeuri depozitate (din datele oficiale raportate lunar de IRIDEX – operatorul de la depozitul de deșeuri Sânpaul): 3.365 tone
Diferență: 2.378,11 tone
Operator: Sylevy Cleaning SRL – luna iunie 2023:
- deșeuri stradale (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza contractului nr. 10 din 13.03.2023): 1.068,02 tone
- deșeuri clandestine (abandonate) (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza aceluiași contract): 1.264,05 tone
- deșeuri depozitate (din datele oficiale raportate lunar de IRIDEX – operatorul de la depozitul de deșeuri Sânpaul): 1.389,14 tone
Diferență: 942,93 tone
Operator: Sylevy Cleaning SRL – luna iulie 2023:
- deșeuri stradale (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza contractului nr. 10 din 13.03.2023): 238,32 tone
- deșeuri clandestine (abandonate) (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza aceluiași contract): 2.838,52 tone
- deșeuri depozitate (din datele oficiale raportate lunar de IRIDEX – operatorul de la depozitul de deșeuri Sânpaul): 1.763,90 tone
Diferență: 1.312,94 tone
Operator: Sylevy Cleaning SRL – luna august 2023:
- deșeuri stradale (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza contractului nr. 10 din 13.03.2023): 908,08 tone
- deșeuri clandestine (abandonate) (decontate la Primăria Târgu Mureș, în baza aceluiași contract): 733,87 tone
- deșeuri depozitate (din datele oficiale raportate lunar de IRIDEX – operatorul de la depozitul de deșeuri Sânpaul): 1.409,56 tone
Diferență: 232,39 tone
Calcul total:
1.954,17 tone (aprilie 2023) + 2.378,11 tone (mai 2023) + 942,93 tone (iunie 2023) + 1.312,94 tone (iulie 2023) + 232,39 tone (august 2023) = 6.820,54 tone
Iată că, din verificarea cantităților oficiale înregistrate în cele cinci luni din anul 2023, rezultă o cantitate de aproape 7.000 de tone care nu a ajuns la depozitul ecologic de la Sânpaul. Cu toate acestea, Primăria Târgu Mureș a plătit atât deșeurile stradale (1.243.224,44 lei, cu tot cu TVA), cât și pe cele clandestine (8.030.278,12 lei, cu tot cu TVA), inclusiv cele 6.820,54 tone care nu se regăsesc în depozit.
Orice fel de deșeuri – fie ele stradale, menajere sau clandestine – au o trasabilitate. Adică autoritățile publice pot oricând verifica, în baza documentelor, traseul deșeurilor din poarta cetățeanului până în depozitul ecologic autorizat să primească deșeuri.
Astfel, aceste diferențe ridică o serie de întrebări:
- Unde au fost depozitate cele 2.378,11 tone care nu se găsesc în actele oficiale?
- În baza cărui contract au fost depozitate aceste deșeuri?
- Sub ce cod de deșeuri au fost acestea depozitate (fiecare tip de deșeu – stradal, menajer sau clandestin – are un alt tip de cod, în baza legislației în vigoare)?
Dar să mergem mai departe și să comparăm, tot la capitolul deșeuri stradale, aceleași luni din ani diferiți.
De exemplu, în luna aprilie 2023, de pe străzile din Târgu Mureș și din coșurile de gunoi stradale au fost ridicate, facturate și decontate 904,58 tone. În luna aprilie 2024, cantitatea a fost de 94,12 tone. În mai 2023 – 230,20 tone, în mai 2024 – 85,90 tone. În iunie 2023 – 1.068,02 tone, în iunie 2024 – 92,42 tone. În iulie 2023 – 238,32 tone, în iulie 2024 – 104,28 tone. În august 2023 – 900,08 tone, în august 2024 – 84,84 tone. În septembrie 2023 – 1.377,60 tone, în septembrie 2024 – 76,14 tone. În octombrie 2023 – 1.523,94 tone, în octombrie 2024 – 79,86 tone. În noiembrie 2023 – 1.061,52 tone, în noiembrie 2024 – 76,76 tone.
Iată diferențe și de 19 ori – între lunile octombrie dintre cei doi ani.
Și aceste diferențe majore ridică mai multe semne de întrebare:
- De unde provin aceste diferențe?
- Unde era efectuată cântărirea camioanelor cu deșeuri stradale? Care societate comercială elibera aceste bonuri?
- Au fost măsluite cantitățile cântărite din pix sau prin umplerea camioanelor cu greutăți?
Moloz în camioanele de gunoi ca să tragă la cântar și bunăvoința doamnei de la geam care trecea 2-3 tone în plus
Pentru că știam că nu vom primi răspuns la aceste întrebări, am continuat investigația jurnalistică prin metode specifice și am reușit să stăm de vorbă și să convingem doi șoferi de camion care, în anul 2023, lucrau la SC SYLEVY CLEANING SRL.
Aceștia ne-au povestit cum se umflau cantitățile de deșeuri. Prin două metode: prin complicitatea celor de la societatea privată unde se cântăreau deșeurile în 2023 și prin umplerea camioanelor cu moloz, ca să tragă la cântar. Trebuie precizat că, de când deșeurile se cântăresc la depozitul final, cantitățile sunt cele reale.
Atunci se făcea o cântărire intermediară la o firmă privată, bon pe baza căruia se factura beneficiarului – Primăria Târgu Mureș –, iar apoi se cântărea la depozitul final. Să fie de aici diferențele de cantități pe care le-am văzut mai sus? Cine știe.
Dar haideți să vedem ce ne-au zis cei doi șoferi:
— Să-mi ziceți cum se întâmpla la cântar, despre aia e vorba?
— Se intra pe cântar, mergeai la geam, era o doamnă sau un domn și întreba: „Cât să scriu?” Și noi… de unde să știu? Și doamna trecea… Erau alții care, bănuiesc, știau cât să pună.
— Asta unde se întâmpla? Unde era cântarul?
— Cum se numește… jos acolo, lângă Seră…
— Și cantitățile nu le știați niciodată? Ea le punea, sau cum?
— Ea nota pe foaie. Ea știa cât trebuie și atunci punea acolo…
— Cam cât?
— 2-3 tone mai mult. De fiecare dată punea să fie cu 2-3 tone mai mult.
— Și ce gunoi cântăreați? Stradal?
— De toate. Orice.
— Asta în ce an se întâmpla?
— 2023, da?
— Asta era la Sylevy Cleaning, nu?
— Da, da…
— Cu ce camioane mergeați?
— Cu basculante și cu din alea cu rotopresă.
— Și cam câte drumuri aveați pe zi, sau câte cântăriri?
— Două.
— Două pe zi.
— Și asta se întâmpla… aveau cunoștință și restul colegilor, mă gândesc, nu numai un camion?
— Toată lumea. Numai așa se putea, să fie mai mult…
— Și n-ați pus niciodată ceva în plus în camion? Nu știu… că de la unii am mai auzit că se mai puneau bolovani.
— Păi și noi am fost văzuți… că acolo, în spate, băgau cu cupa ce era acolo. Se punea… moloz și de toate…
— Încărcau camionul cu greutăți în plus…
— Da, să aibă greutate…
— Și după aia, la groapă, cu el îl duceați cu molozul ăla? Sau ce făceați cu el după ce îl cântăreați?
— Acolo, la ei, trebuia să ducem înapoi. Acolo se descărca…
— Unde, la ei?
— La Foto. La Foto se descărca. Noi cântăream acolo (lângă sere – n.n.), dar duceam înapoi. Se încărca în alea mari și se ducea la Sânpaul.
— De ce credeți că făceau asta? Ca să-și facă rost de bon?
— Da.
— Bon mai „greu”?
— Tonaj… cantitate…
— Cum le puneau pietrele? Tot la Foto mergea prima dată să pună pietre?
— Tot, tot, tot… mergea, încărca și mergea ăla… ăsta… la cântar. Și de la cântar veneam înapoi.
— Și descărcați.
— Descărcam acolo… După aia iarăși încărcau și plecau la descărcare (la depozitul de deșeuri – n.n.)
Așadar, pentru toate camioanele care cântăreau acolo, lângă Sere (cunoaștem numele firmei de construcții unde se întâmpla asta), se puneau din pix 2-3 tone în plus la fiecare cântărire.
Pe lângă asta, înainte de cântărire, în curtea de la Uzina Foto (care aparține unuia dintre acționarii SC SYLEVY CLEANING SRL), se puneau în camioane bucăți de moloz, deșeuri din construcții. După cântar, camioanele reveneau la Uzina Foto, descărcau deșeurile cu moloz, reîncărcau doar deșeurile și apoi le duceau la depozit.
Acest aspect ridică mai multe întrebări:
Știau autoritățile publice despre această practică? Dacă știau, de ce nu au făcut nimic, pentru că este vorba 100% de bani publici?
Dacă nu știau autoritățile statului, de ce nu au verificat trasabilitatea deșeurilor și astfel ar fi observat diferențe de cantități?
De ce niciunul dintre cei implicați – angajați – nu a sesizat autoritățile statului?
Factura cea bună…
Pe parcursul investigațiilor am descoperit un aspect care ne-a reținut în mod special atenția. Este vorba de o factură de combustibili – motorină – pe care SC Sylevy Cleaning SRL a depus-o ca document justificativ la licitația pentru delegarea serviciului de salubritate stradală din Municipiul Târgu Mureș (licitație câștigată de SC Sylevy Cleaning SRL și încheiată cu semnarea contractului nr. 1 din 19.02.2024). Comisia de licitație a solicitat clarificări acestei societăți cerându-i să justifice prețul ofertat pentru costul leu/litru al carburantului și să depună documente justificative.
Astfel societate a depus o factură cu nr. S0CHOO1 20142 din 16.05.2023 conform căreia a achiziționat motorină euro S la prețul de 4,8336 lei pe litru fără TVA.
Comisia de evaluare analizând documentele depuse pentru justificarea prețului la motorină a constatat următoarele: “Ofertantul a achiziționat motorină și a plătit factura sus menţionată în valoare de 14.707. 34 lei fără TVA ceea ce reprezintă următoarele 14.707,34 lei / 3001 litri = 4,90081306 lei/litru ceea ce nu justifica prețul din fundamentarea tarifelor raportat la combustibil unde ofertantul a trecut prețul de 4,83361 lei/litru. Totodată factura nu poate justifica preţul pe litru de motorină care va li folosit pe perioada contractului ce urmează a se atribuii, ofertantul nu a depus un document/acord cu un potenţial furnizor de carburanţi la preţul ofertat”.
În 2023 nicăieri în România prețul unui litru de motorină nu era de 4,8 lei. La SOCAR de exemplu, conform surselor deschise, în aprilie la pompă prețul unui litru de motorină standard era de 7.09 lei, iar o societate comercială care achiziționa cantități mari de combustibil a plătiti în 16 mai 2023 5,454 + 19% = 6,49026.
Primăria Municipiului Târgu Mureş ne-a răspuns că documentele depuse la dosarul licitatiei la care făceam referire mai sus au caracter secret şi nu pot face obiectul Legii 544 din 2001 privind privind liberul acces la informațiile de interes public. Aşadar, chiar dacă noi avem acces la această factură, în facsimil, prin metode specifice jurnalistice, nu putem confirma din surse oficiale acest aspect.
Zeci de procese civile pentru facturi umflate. Nimic în penal
Primăria Târgu Mureș are câteva zeci de procese cu firma Sylevy Salubriserv (predecesoarea firmei Sylevy Cleaning), care a asigurat atât curățenia stradală, cât și colectarea deșeurilor menajere din municipiu în anul 2020 (curățenie stradală în baza contractului nr. 48 din 16.06.2020 și colectare menajere în baza contractelor nr. 48 din 16.06.2020 și nr. 156 din 05.10.2021).
De ce susținem că Sylevy Salubriserv și Sylevy Cleaning au legătură? Chiar ei – Sylevy Cleaning – într-un drept la replică transmis redacției noastre după articolul prin care anunțam că vom publica o anchetă, susțineau că au o experiență de 20 de ani, deși firma s-a înființat în urmă cu doar cinci ani:
“Sylevy Cleaning este o echipă locală (din județul Mureș) formată din specialiști/angajați locali ce se află în slujba comunității din Tîrgu Mureș și din județul Mureș de peste 20 de ani, dovedind bună credință, corectitudine, responsabilitate și implicare în relația cu cetățenii. Zilnic, suntem față în față cu locuitorii și ne considerăm parte a comunității mureșene.
Pe primul loc în setul de valori al companiei Sylevy Cleaning este legalitatea acțiunilor noastre și susținerea corectă a punctelor noastre de vedere, fără amenințări, manipulări, presiuni ori alte influențări media. Nu ne comparăm cu nimeni, nu recurgem la metodele altora. Suntem verticali și asumați în slujba tîrgumureșenilor.” (se arăta în dreptul la replică)
Pe lângă faptul că există grade de rudenie între acționarii celor două firme, la sediul SC Sylevy Cleaning SRL din Târgu Mureș, strada Plopilor (fosta Uzină Foto, de care vorbeau cei doi șoferi), se află și adresa punctului de lucru din Târgu Mureș al SC Sylevy Salubriserv SRL, care are sediul în Ceuașu de Câmpie. SC Sylevy Salubriserv SRL este acum în insolvenţă.
Am vrut să arătăm legătura dintre cele două firme pentru că s-ar putea să asistăm la o practică în ceea ce înseamnă umflarea facturilor. Cel puţin având în vedere dovezile obţinute de noi şi ceea ce apare în documentele oficiale ale Primăriei Târgu Mureş.
Dar să revenim la procesele deschise de Primăria Târgu Mureș pentru facturile umflate.
În raportul primarului din 2021, de exemplu – document public – la capitolul “Serviciul Juridic, Contencios Administrativ”, se face referire la următoarele dosare aflate în instanță:
- 12 dosare având ca obiect contestații la executare împotriva facturilor emise de SC Sylevy Salubriserv și nerecunoscute la plată de Municipiul Târgu Mureș;
- 38 de dosare cu obiect validare poprire, promovate de SC Sylevy Salubriserv SRL împotriva Municipiului Târgu Mureș;
- Un dosar pe rolul Tribunalului Specializat Mureș, având ca obiect neexecutarea conformă a Contractului nr. 48/2020 încheiat între Municipiul Târgu Mureș și SC Sylevy Salubriserv SRL.
Aceleași dosare sunt enumerate la acest capitol și în rapoartele primarului din 2023 și 2024, cu mențiunea că dosarul privind neexecutarea conformă a Contractului nr. 48/2020 încheiat între Municipiul Târgu Mureș și SC Sylevy Salubriserv SRL se afla, la acele date, pe rolul Curții de Apel Târgu Mureș.
În legătură cu toate aceste dosare, am solicitat informații oficiale Primăriei Municipiului Târgu Mureş însă până azi, 16.06.2025 nu am primit niciun răspuns.
Plângere penală fără nicio finalitate
În 2021, Primăria Municipiului Târgu Mureș a formulat o plângere penală împotriva SC Sylevy Salubriserv SRL, prin care se invoca un prejudiciu de 10.708.542,89 lei, rezultat din facturarea unor cantități mai mari de deșeuri. Plângerea nu a avut însă nicio finalitate.
Mai jos, reproducem, succint, o parte din textul plângerii penale făcută de Muncipiul Târgu Mureş:
“Arătăm faptul că serviciile facturate de către S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L., respectiv facturile returnate în baza notificării nr. 4320/19.01.2020 nu corespund clauzelor contractuale asumate prin contractul nr. 48/16.06.2020.
S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L. nu a respectat cantitățile maxime estimate prin Contractul de prestări servicii nr. 48/16.06.2020 și nu și-a dus la îndeplinire obligația de a prezenta toate documentele justificative prevăzute de caietul de sarcini privind derularea prestării serviciilor publice de salubrizare.
De asemenea, din confruntarea cantităților depuse la SC. IRIDEX GROUP IMPORT EXPORT SRL rezultă cu prisosință faptul că în realitate, cantitatea de deșeuri colectată depusă la Staţia de Selecţie Compostare şi Transfer este mult mai mică decât cantitatea de deșeuri pe care S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L. a facturat-o Municipiului.
În acest sens, subscrisa a solicitat prestatorului să facă de îndată dovada cantităților colectate, facturate și apoi depozitate.
Precizez că la încheierea angajamentului legal, Contractul nr. 48/16.06.2020 (31.700.615,09 lei + TVA = 37.723.731,96 lei), limita de buget aprobat prin Hotărârea Consiliului local nr. 111/09.06.2020 a fost: credit bugetar în cuantum de 9.088.311 lei și credit de angajament multianual 28.757.595 lei, cu actualizarea bugetului prin rectificările ulterioare. Prin urmare acceptarea facturilor și decontarea sumelor în favoarea operatorului s-a făcut în limita prevederilor legale. Astfel, din totalul de 37.723.731,96 lei pe 12 luni, prevăzut în Contract, s-a achitat suma de 22.256.466,27 lei pentru primele 6 luni.
Subscrisa am notificat operatorul S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L. în repetate rânduri cu privire la faptul că o parte din facturile emise nu corespund clauzelor contractuale, învederând acestuia nerespectarea cantităților maxime estimate prin Contractul de prestări servicii nr. 48/16.06.2020 precum și faptul că nu și-a dus la îndeplinire obligația de a prezenta toate documentele justificative prevăzute de caietul de sarcini privind derularea prestării serviciilor publice de salubrizare.
Având în vedere situația descrisă mai sus, a fost invocată excepția de neexecutare a prevederilor contractului și au fost returnate anumite facturi ( conform anexa – Informare) prin refuzarea la plată a serviciilor facturate, Municipiul neavând obligația corelativă de a accepta și plăti serviciile operatorului din moment ce acestea nu au fost prestate corespunzător și în lipsa documentelor justificative, conform legislației în vigoare și a prevederilor contractuale.
Exista suspiciuni privitor la încasarea directă de către operator a serviciilor de colectare a deșeurilor de la agenții economici pentru anul 2020 , încasare care se dublează cu facturarea serviciilor pentru agenții economici către municipiul Targu Mures.
Menționăm faptul ca după notificările transmise către operator in vederea stornarii tuturor sumelor facturate municipiului pentru agenții economici, operatorul a stornat o parte din sume fără a proceda la calculul tuturor sumelor incasate si stornarea integrala a acestora catre municipiul Tg.Mures.
Pentru a clarifica situația, s-a solicitat o copie a contractelor încheiate în cursul anului 2020 cu agenții economici pentru a exclude cantitățile de deșeuri colectate de la aceștia, în caz contrar prețul serviciului fiind incasat dublu atat de la municipiu cat si de la agentii economici.
Municipiul Târgu Mureș se află în imposibilitatea de a accepta și a achita servicii care nu pot fi justificate cu documente și mijloace de măsurare a cantităților real executate sau care nu fac obiectul contractului sau peste cuantumul lunar aprobat.
În această ordine de idei s-a solicitat să se procedeze la stornarea în regim de maximă urgență a sumelor facturate necuvenit în vederea înregistrării acestora în evidențele contabile și implicit a decontării serviciilor real executate și acceptate la plată.
Cu toate că am somat în repetate rânduri operatorul cu privire a neregulile sesizate, acesta nu numai că nu s-a conformat, dar a formulat acțiuni împotriva subscrisei, solicitând obligarea Municipiului Târgu Mureș la plata cu titlu executoriu a facturilor refuzate la plata de către municipiu”.
Această plângere nu s-a soldat cu vreo cercetare penală.
Ca şi în cazul anchetei jurnalistice privind bătălia pentru deșeurile abandonate, redacţia cotidianului Cuvântul liber a transmis societăţii SC SYLEVY CLEANING SRL un set de întrebări la care însă nu am primit niciun răspuns. Pe scurt, întrebările se refereau exact la aspectele relevate în acest articol: Unde au fost depozitate cantitățile de deșeuri care nu se regăsesc în actele oficiale? În baza cărui contract au fost depozitate aceste deșeuri? Sub ce cod de deșeuri au fost acestea depozitate? Unde cântărea SC SYLEVY CLEANING SRL deșeurile colectate în anii 2023 și 2024? Este adevărat că se treceau pe bonuri cantități fictive, mai mari decât cele reale? Este adevărat că în curtea fostei Uzine Foto din Târgu Mureș, strada Plopilor, se introduceau deșeuri din construcții (moloz) în camioanele cu gunoi înainte de cântărire, pentru a crește greutatea? Este adevărat că la licitația pentru delegarea serviciului de salubritate stradală din Municipiul Târgu Mureș, atribuită societății dumneavoastră prin contractul nr. 1 din 19.02.2024, ați depus ca document justificativ o factură de achiziție de motorină cu prețul de 4,8 lei pe litru?
Când vom primi aceste răspunsuri le vom publica întocmai cum ne-au fost transmise aşa cum am făcut de fiecare dată.
După ce, în 8 mai, am publicat prima parte a investigației noastre sub titlul “Salubrizarea, un domeniu în care se duc lupte tăcute pe bani mulți: războiul «abandonatelor» din Târgu Mureș”, iar astăzi am devoalat o parte din practicile firmei de salubrizare SYLEVY CLEANING, continuăm investigațiile noastre jurnalistice și vom reveni cu episodul III, despre licitația pe care ADI ECOLECT Mureș o organizează pentru zona 2 a județului Mureș, din care face parte, alături de 18 comune, și municipiul Târgu Mureș. Veți vedea că și aici sunt foarte multe semne de întrebare.
ARTICOLE PE ACEEAȘI TEMĂ:
Distribuie: