Sa respectam Legea!
Ambiguitatea in privinta "steagului tinutului secuiesc„ nu mai poate continua!

Distribuie pe:

In sedinta de Consiliu Local din
data de 24.10.2013, am cerut
aplicarea dispozitiilor Legii 185/
2013 privitoare la amplasarea si
autorizarea mijloacelor de publicitate
in privinta afisarii
"steagului tinutului fara secui�
pe sediile partidului PPMT din
Tg.-Mures. In cursul zilei de
25.10.2013, am depus si o adresa
scrisa Politiei locale prin care am
aratat dispozitiile legale, care in
acceptiunea actului normativ
sunt incalcate prin aceasta
situatie de fapt, care s-a
consumat prin punerea acelui
steag-insemn publicitar.
Legea nr. 185/2013 a intrat in
vigoare in cursul lunii iulie a
anului curent, prin publicarea in
Monitorul Oficial din 05.07.2013.
Denumirea marginala a Legii
"privind amplasarea si autorizarea
mijloacelor de publicitate�
nu promite nimic spectaculos,
probabil acesta este si argumentul
pentru care nu a aparut
in spatiul public posibilitatea
aplicarii acesteia situatiei pretinsului
steag, care potrivit legii
este asimilat simbolului.
Zecile de mii de pagini de acte
normative in vigoare au asezat
negura si peste textul Legii nr.
185/2013, dar nu pentru mult timp,
am intalnit-o eu, cu ocazia
documentarii unei lucrari ce urma
sa o sustin la o conferinta.
Vreau de la bun inceput sa
clarific o problema, tehnica, de
terminologie folosita de legiuitor.
Notiunile pe care le foloseste legea
sunt definite de catre acesta in
cuprinsul actelor normative. Notiunile
de "steag� si "drapel�, desi se
confunda in limbajul uzual, sunt de
fapt diferite prin vointa data de
legiuitor celor doua notiuni diferite.
Notiunea "drapel� este definita
de Legea nr. 75/1994, drapelul este un
simbol care apartine exclusiv statelor
lumii si nu altor entitati, steagul in
conceptia art. 3 al Legii 185/2013
este "piesa de stofa, panza sau
material plastic atasata la un suport
lance, catarg sau stalp, purtand
culori, embleme, simboluri sau mesaje
publicitare�. Atat spune Legea si tot
atat sunt cei chemati sa o aplice.
Definitia steagului oferita de
aceasta Lege se refera si la situatia
steagului secuiesc adica "piesa de
stofa, panza� atasata la un suport
lance, catarg� purtand culori,
embleme, simboluri�. Astfel, steagul
secuiesc corespunde notiunii de
"steag publicitar�, dupa cum
prevede Legea nr. 185/2013, atunci
in mod logic aceasta Lege se aplica
afisarii pretinsului steag secuiesc
care este: din panza, are culori,
reprezinta un simbol (de trista amintire
pentru romani, dar totusi un
simbol in sensul legii). Si, uite asa,
trebuie steagul secuiesc sa
respecte Legea nr. 185/2013.
Vreau sa fiu foarte clar, pana in
acest moment nimeni nu a identificat
un text legal care sa impiedice
afisarea steagului, autoritatile
dadeau neputincioase din umeri,
societatea civila se framanta fara
vreo finalitate, iar sustinatorii steagului
beneficiau de lipsa vreunei
reactii a autoritatilor. Acum, situatia
se schimba radical, Legea nr. 185/
2013 se aplica acestei situatii. Sunt
impuse conditii, termene ce trebuie
respectate si are chiar si amenzi.
Sa revenim la dispozitiile acestei
Legi, pentru amplasarea steagurilor
pe proprietatea privata a persoanelor
fizice si juridice, autoritatea
administratiei publice locale trebuie
sa emita avize, la cererea solicitantilor.
Astfel, pentru a monta
steagul, trebuie, in primul rand,
solicitat avizul autoritatii publice
locale. Pentru steagurile expuse
deja, nu a fost solicitat niciun aviz,
de aici concluzia ca a fost incalcata
Legea.
Tot Legea dispune in art. art. 37
al. 3: Durata de mentinere a steagurilor
publicitare va fi de maximum
30 de zile calendaristice cu posibilitatea
prelungirii acestei perioade
cu inca o perioada de 30 de zile. Cu
alte cuvinte, dupa 30 de zile se poate
solicita o prelungire pentru o
perioada de inca 30 de zile. Odata
cu expirarea celor 60 de zile, nu se
mai poate afisa steagul! Steagurile
montate, pana acum, au depasit
perioada de 60 de zile, incalcand
flagrant Legea, din chiar momentul
afisarii fara autorizare prealabila.
Aceste doua incalcari ale legii
ar trebui sa atraga reactia autoritatilor
si sa conduca la sanctionarea
contraventionala a persoanelor
care se fac vinovate. Este
si motivul pentru care am solicitat
Politiei locale sa demareze proceduri
specifice in acest sens, cu
alte cuvinte sa-si faca datoria in
mod onest, egal pentru toti.
Daca pana acum nu se cuno
steau dispozitiile acestei legi,
acum, si cu ajutorul dumneavoastra,
autoritatile pot dispune
masuri, iar societatea civila sa fie
informata.
Daca tot militam pentru respectarea
postulatului "stat de
drept�, atunci trebuie sa respectam
suprematia legii, adica,
concret, aceasta sa fie aplicata
de primarii, consilii locale, politie,
instante, parchete.
Fata de cazul concret, arborarea
ilegala a "steagului tinutului
fara secui� din Tg.-Mures, la
cererea mea, Politia locala sau
primarul trebuie sa dispuna indepartarea
acestor steaguri si
sanctionarea persoanelor care
se fac vinovate. Am oferit autoritatilor
instrumentul legal, tot
ce le ramane acestora este sa
il aplice.
Astept cu interes masurile
luate! Desigur, si alegatorii care
m-au trimis in Consiliul Local.
Dr. AURELIAN-OLIMPIU
SABAU POP

Catre Politia Locala Tg.-Mures,

Domnule Director Constantin Valentin Bretfelean

Subsemnatul, Sabau Pop A. Olimpiu, consilier local
municipal, in temeiul art.51 al. 3 si al. 6 lit. b al Legii nr. 185/
2013, cu referire la interventia pe care am avut-o in sedinta
CL din data de 24.10.2013, formulez prezenta:

adresa

prin care va solicit sa puneti in aplicare Legea 185/2013, in
limitele competentelor pe care le aveti, in vederea
restabilirii principiului suprematiei legii.
Adresa mea vizeaza mentinerea, pe sediul partidului
politic PPMT aflat pe strada Mihai Viteazul din Tg.-Mures,
a unor steaguri asa cum sunt acestea definite de Legea
nr. 185/2013 art. 3 lit. t: "piesa de stofa, panza sau material
plastic atasata la un suport lance, catarg sau stalp,
purtand culori, embleme, simboluri sau mesaje publicitare�,
fara respectarea dispozitiilor art.6 al Legii 185/2013:
"Pentru amplasarea mijloacelor de publicitate care nu
necesita fundatii utilizate in cadrul unor campanii publicitare
si/sau activitati de promovare ce nu depasesc 30 de zile, care
se desfasoara pe domeniul public sau privat al statului ori al
unitatii administrativ-teritoriale, ori pe proprietatea privata a
persoanelor fizice si juridice, in conditiile prezentei legi,
autoritatea administratiei publice locale poate emite avize
pentru publicitate temporara, la cererea solicitantilor.� coroborat cu art. 37 al. 3 al Legii 185/2013.
"al.1 Steagurile publicitare montate pe catarg si pe stalpi,
la inaltimea minima de 2,50 m de la cota terenului amenajat, se
amplaseaza numai in locuri in care nu impiedica vizibilitatea
circulatiei rutiere

al.2 Pe un catarg se poate amplasa un singur steag

al.3 Durata de mentinere a steagurilor publicitare va fi de
maximum 30 de zile calendaristice cu posibilitatea prelungirii
acestei perioade cu inca o perioada de 30 de zile.�
Mentionez ca printre cele trei steaguri afisate la sediul
acestui partid politic este si pretinsul "steag al tinutului
fara secui�.

Va solicit, prin prezenta, sa constatati situatia de fapt pe
care am prezentat-o si sa dispuneti masurile care se impun.
Tot in acelasi sens, va solicit sa va ingrijiti si de
respectarea prevederilor art. 2 lit. b al Legii nr. 75/1994.

Art. 2. - Drapelul Romaniei se arboreaza in mod permanent:

b) la sediul partidelor politice, al sindicatelor, al institutiilor
de invatamant si cultura.

Cu stima,

Lasă un comentariu