GAUDEAMUS... “SEXYTUR”!


Categorie: Editorial
|
19-06-2020
Nr: 113 (7.822)
|
Autor: ILEANA SANDU
|

Revenim, absolut deloc cu plăcere, ci cu maximă stupoare, la controversata chestiune a educației sexuale în școli, subiect mai preocupant, se pare, decât... “relansarea pandemiei”, vorba dlui Cristoiu.

 “Ne apărăm copiii de promiscuitate, de aberațiile așa-zisei «educații sexuale» și extremele de gen. Proiectul legislativ pe care l-am inițiat împreună cu colegul senator PMP de Cluj, Vasile Cristian Lungu, a fost adoptat de Senat în calitate de Cameră decizională”, a anunțat deputatul de Mureș, Marius Pașcan.

Într-adevăr, zilele trecute, Camera Superioară a Parlamentului a adoptat un amendament la Legea educației naționale, prin care se interzice ideologia de gen (teoria gender) în școlile din România, teorie respinsă categoric atât de Academia Română, cât și de Biserica Ortodoxă, de asociațiile de părinți și, în general, de toți cei care nu-și vor copiii (pe ai lor și pe ai nației) schilodiți psihic de la cele mai fragede vârste.

Inițiatorii subliniază ce au mai subliniat și răs-subliniat și alții - cu toate țiglele pe casă - caracterul profund nociv al acestei teorii, dând ca exemplu celebrele “toalete comune” din timpul administrației Obama, în SUA, sau femeile care, considerându-se bărbați, au născut (totuși) copii, cerând să fie recunoscute drept “tată”.  “Cu alte cuvinte, potrivit teoriei de gen, dacă un copil este născut cu organe sexuale masculine nu înseamnă neapărat că el este băiat, ci poate să fie din punct de vedere al sexului, băiat, dar din punct de vedere al genului, fată, sau să aibă un gen fluid (o zi fată, o zi băiat ș.a.m.d.). Așadar, fiecare copil poate să își aleagă genul și să fie: bărbat sau femeie, fără ca sexul biologic să conteze, iar simpla clamare a unui gen (neurmată de nici un fel de operație de schimbare de sex biologic), ar fi trebuit acceptată de societate și de instituțiile statului, în sensul preschimbării actelor de identitate conform genului, și nu sexului biologic. Consecințele practice în școlile din România ar fi fost dezastruoase. Am fi avut elevi născuți băieți, care ar fi participat în competiții sportive rezervate doar fetelor, sau posibilitatea acestor băieți să utilizeze toaletele și dușurile fetelor. Teoria de gen este ceva nu doar la modă, ci este și ceva radical și extrem; este pur și simplu o teorie complet lipsită de bază științifică și care nu întrunește consensul comunității academice. Este la fel de științifică precum Teoria Pământului Plat”, explică deputatul Vasile Cristian Lungu.

Întâmplător, tot zilele trecute, președintele Poloniei, dl Andrej Duda, a declarat, sus și tare, în cadrul unui miting (sursa - Reuters) că educația sexuală a copiilor revine exclusiv părinților: “Părinții sunt responsabili pentru educația sexuală a copiilor. Nu este posibil ca o instituție să intervină în modul în care părinții își cresc copiii”. Mai mult, președintele (Poloniei, desigur) a semnat programul “Cardul Familiei”, prin care se angajează că nu va permite căsătoriile între persoane de același sex și adopția copiilor de către homosexuali: “Este o ideologie străină. Nu există vreun consens pentru ca acest fenomen să se petreacă în țara noastră în vreun fel”.

Aceste vorbe l-au supărat foarte tare pe dl Dacian Cioloș, dânsul apreciind, online și cu nevastă femeie (din câte ne-am putut da seama), că “luarea la țintă a minorităților nu este o modalitate prin care să câștigi alegerile. Acest populism nu este compatibil cu valorile europene ale toleranței”. Bine, ce-i drept, dl Julien mereu i-a surprins atât pe minoritarii, cât și pe majoritarii din domeniile: agricol, politic și administrativ, prin valoarea - majoră, desigur,a prestațiilor domniei sale, pe avionul București-Paris-Bruxelles.

Revenind, însă, la amendamentul recent adoptat de senatori: nici n-au terminat de votat, că au și fost puși, imediat, la zid, de unde nici nu gândeai: atât Universitatea “Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca, cât și Universitatea din București s-au mâniat îngrozitor, acuzând că le-a fost subminată “autonomia universitară”, se pronunță “împotriva oricărui tip de intruziune politică sau ideologică asupra științei/mediului academic”, constată “cu stupefacție” că, prin lege “se interzic în instituțiile de învățământ, deci și în universități, activitățile în vederea răspândirii teoriei sau opiniei identității de gen, înțeleasă ca teoria sau opinia că genul este un concept diferit de sexul biologic și că cele două nu sunt totdeauna aceleași”. Căpeteniile universitare se plâng că, “prin formulările vagi ale legii, pe lângă punerea sub semnul întrebării a unor programe/cursuri/cercetări/specializări universitare deja existente, o teorie academică poate deveni interzisă prin lege”. Cele două instituții, la unison, consideră că “autonomia universitară reprezintă unul dintre bunurile culturale ale democrației, un garant al libertății de gândire, de cunoaștere și de exprimare a propriilor opinii, de care trebuie să se bucure toți membrii comunității universitare și, în mod implicit, societatea”. “Textul de lege nu are fundamentare științifică și reprezintă un exemplu flagrant de interferență în educația și în exprimarea libere” - tună și fulgeră universitarii, atrăgând atenția că “adevărul se formulează din consensul științific al specialiștilor și nu poate fi statuat printr-un text de lege”, înfierând, cu mânie proletară, “pozițiile extreme”.

...Și citatele ar putea continua, de ți-e și jenă să-ți amintești că ai intonat, cândva, într-un amfiteatru, “Gaudeamus igitur!”

În fine, ce să reținem din tot acest ghiveci acrit, cu pretenții academice? Că există deja “programe/cursuri/cercetări/specializări universitare” care studiază “în deplină libertate a exprimării”, “teoria academică” (a chibritului) cum că, făcându-te mama băiat, poți, dacă și când ai chef, să dai buzna în vestiarul fetelor, pe motiv că ți s-a descheiat sutienul, sau ca să te rujezi/bărbierești, după caz...

Plus că, potrivit DEX, universitatea fiind definită drept “instituție de învățământ superior cu mai multe facultăți și secții, care pregătește specialiști în științele tehnice, economice, umanistice sau ale naturii”, vine de se pune întrebarea: la ce facultate/secție/specializare universitară se încadrează studiul acestor “valori europene”, vorba dlui Cioloș, și ce fel de “specialiști” naște-se-vor de pe (sau de sub) băncile pe care și-au frecat coatele ca să ajungă bravi cetățeni europeni și planetari? Ce legătură mai trainică decât cea dintre sulă (unealtă folosită de cizmari și de cojocari) și prefectură poate să existe între “autonomia” universităților și anatomia oamenilor? “Din această dilemă nu puteți ieși... Am zis!” - vorba lui nen'tu Trahanache...

... “Suntem încrezători că, în ceea ce privește varianta actuală a textului de lege, vorbim despre o scăpare care va fi corectată”, precizează capii universităților.

... Hm... Adevăru-i că legea merge spre promulgare la Cotroceni (că doar n-o să meargă la președintele Poloniei), așa că puteți fi... încrezători. Halal școală, halal “specialiști”, halal “elite”! Așteptăm cu nerăbdare noua tranșă de doctori în destrăbălare și pornoșaguri.

 

 

 

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval