LA SALA "STUDIO„ DE LA UNIVERSITATEA DE ARTE TEATRALE CONTINUA SPECTACOLELE IN LUNA FEBRUARIE

"Piatra�, in regia lui Theodor Christian Popescu,
si "Despre oameni si ingeri�, in regia lui Marius Olteanu

Seara, de la ora 19 la 21, la Sala Studio a
Universitatii de Arte. Lumea obisnuita a teatrului,
studenti, liceeni, profesori de la UAT, Ada Milea, eu.
Spectacol cu spectatorii pe scena. Scena este cu
putin decor, scaunele, cele 3, nu lipsesc nicio clipa.
Pe peretele din spate se succeda, din timp in timp,
anii in care se desfasoara actiunea, ani dispersati,
generatii care vin si trec. Anii dinaintea celui de-Al
Doilea Razboi Mondial, cand evreii au fost reprimati,
1935, astfel cum actiunea ajunge pana in zilele
noastre, in 1993.
Personajele intruchipeaza o familie de evrei, 3
generatii, interpretate cu o mare finete de studentii
Anului II, Master, Actorie, actori, unii dintre ei, ai
Teatrului National Targu-Mures: Georgiana Ghergu,
Ioana Cheregi, Emilia Banciu, Amelia Toaxen, Adelin
Ilie. Fina interpretarea Georgianei Ghergu, a Ioanei
Cheregi, a Emilia Banciu, ca si a lui Adelin Ilie, ei
intruchipandu-i pe Witha, Mieze, Heidrun, Wolfgang.
Sunt membrii celor 3 generatii, traind pe domeniul
lor, rememorand vremuri demult apuse, ca si
traindu-si viata in mod necontenit.
Regia lui Theodor Christian Popescu este una de
mare finete, acuratete si spirit critic, costumele sunt
adaptate personalitatilor personajelor, fie elegante,
intruchipand idealul de eleganta al vremii, ca si la
Mieze, Witha, dar si moderne, ca si la Hannah (jucata
de Amelia Toaxen).
Bunica, fiica si nepoata, precum si sotul, Wofgang,
rememoreaza cu aceeasi tristete trecutul, casa,
curtea si domeniul pe care traiesc si in prezent,
invadat cu naturalete de Stefanie (Bianca Holobut),
ea facand parte din vechea familie, cea dinainte,
care nu poate sa uite clipele perfecte traite aici.
Exista diferente de opinii intre generatii, timpurile
trec si vin, exista reveniri in memoria personajelor,
totul se bazeaza pe tehnica intruziunii in memorie,
nu numai afectiva, ei isi amintesc cu dor si tristete
de atatea vremuri fericite traite pe acest domeniu.
Problema evreilor la momentul respectiv este una
stringenta, datorita dificultatilor sociale si politice
in care traiesc.
Este un spectacol care merita retinut, de altfel si
"Despre oameni si ingeri�, in regia lui Marius Olteanu.
Sala Studio, scena cu decoruri in culori vii, aprinse,
imbracamintea ingerilor, alb cu galben, aripile mari,
albe, ale ingerilor, muzica electronica, totul da o
impresie de buna calitate. Piesa este o satira sociala
foarte puternica la adresa nedreptatii, a lasitatii, a
ipocriziei, a minciunii, a rautatii, a indolentei, a
indiferentei celor de la volan, care omoara nevinovati,
ca apoi sa ii lase prada strazii, indiferenti la viata celui
care tocmai a devenit inger, interesati doar de
aspectele vietii lor si de dorinta de a iesi basma curata,
de a iesi de sub incidenta legii. Indiferent ca e vorba
despre o pereche de politisti, de 2 tineri casatoriti, de
o sefa cu secretara sa, de o mama purtatoare de
sarcina cu viitoarea mama de imprumut etc., toti au
acelasi comportament iresponsabil, fara dorinta de a
vedea daca cel pe care il accidentasera mai traieste
sau e mort, moartea datorandu-se neglijentei lor.
Spectacol de un umor negru, de un umor macabru,
dar si cu accente de tristete marcante, care face
deliciul spectatorilor prin replicile vii, pline de haz,
uneori cu un limbaj argotic. S-au remarcat printr-un
umor extrem masteranzii de la Arta Actorului, an I:
Andreea Ajtai, Abig�il-Timea Baricz, Andreea
Breabanu, Alexandru Cazan, Flavia Calin, Madalina
Toderas, Daniela Zamfir.
Am remarcat un entuziasm foarte viu al actorilor,
inca de la premiera, acum, dupa trecerea timpului,
cu atat mai mult cu cat spectacolul a fost interpretat
de multe ori.
Doua spectacole ale tinerilor actori, pe care le
recomand cu caldura.

Lasă un comentariu