Soferii vor drumuri bune (nu cu gropi!), pentru ca dau multi bani la buget!

Nu o data, guvernantii ne spun ca reparatia si intretinerea drumurilor
sufera, deoarece nu sunt bani. Dar, cine-i crede, cata vreme, chiar soferii
aduc, anual, suficienti bani. Astfel, soferii alimenteaza bugetele locale,
dar si pe cel de stat, pe diverse cai: de la TVA platita pe valoarea
automobilelor cumparate si taxa de prima inmatriculare pana la impozitul
local, taxa de pod si rovinieta pentru dreptul de a circula in afara
localitatilor de domiciliu. Numai impozitele si tarifele de parcare, incasate
de administratiile ocale, cumuleaza anual circa 150-200 de milioane de
euro. Dar nici carburantul nu este scutit de taxe pentru drumuri, jumatate
din pretul achitat la pompele de combustibili fiind accize si TVA. Conform
datelor oficiale, in anul 2012, soferii au contribuit cu circa 5 miliarde
de euro la bugetul de stat, iar statul a investit in drumuri doar 30% din
taxele colectate. Restul banilor au fost dirijati in alte domenii, prin
rectificari bugetare.
Pai, iata, de ce nu sunt bani pentru drumuri. Ridicam acest aspect, cu
atat mai mult cu cat, (si) prin Programul Operational Regional (POR),
uniunea Europeana a alocat Romaniei, pentru perioada 2007-2013, 4,4
miliarde de euro. El vizeaza dezvoltarea urbana, reabilitarea drumurilor
judetene si a strazilor urbane, modernizarea infrastructurii serviciilor
sociale, promovarea potentialului turistic al Romaniei s.a.
Asadar, bani sunt,dar ei, sunt folosite aiurea. Dupa bunul plac al celor
care dirijeaza acesti bani. Asta-i trista realitate!
Ca, daca banii sunt "dirijati� si in acest scop, se pot face lucruri
deosebite, o de nota Primaria Targu-Mures, care, datorita preocuparilor
ei constante in directia reabilitarii drumurilor, aproape toate arterele
intens circulate din municipiu, au fost asfaltate. Si nu oricum, ci la inalte
standarde de calitate. Proces care continua si in prezent. Drept care,
merita felicitari!

Lasă un comentariu