Psihologul social DACA VREI, POTI!

A inceput un nou an scolar, cu emotii pentru
majoritatea elevilor, de la primele pana la ultimele clase.
Si cu emotii si pentru parinti si bunici. De ce emotii?
Pentru ca asa e la noi! Sunt emotii de naturi diferite,
generate de o multime de factori. Sunt, insa, factori
care nu genereaza doar emotii, ci chiar situatii de stres.
Unul dintre acestia ar fi neautorizarea functionarii unor
scoli din diverse motive (ba ca unele n-au grup sanitar,
decat in curte, ba ca nu au apa curenta s.a.m.d.) Vizavi
de acest lucru stau si ma intreb ca orice cetatean
cinstit: care e interesul? Copiii sa aiba toate facilitatile
si sa nu invete sau copiii sa invete cat mai bine si sa se
adapteze la conditiile care sunt.
Nu vreau sa contrazic niste norme europene, dar
tinand cont de conditiile pe care le pot oferi unele
comune din tara noastra, unele norme nu pot fi
indeplinite. De ce afirm acest lucru? Pentru ca exista
destule comune in tara asta care efectiv nu au apa
curenta, la fel cum sunt unele sate unde nu exista curent
electric si asta deoarece cheltuielile ar fi prea mari
pentru a electrifica zeci de hectare, mai ales in zona
montana. Trebuie sa fim obiectivi si sa privim cu realism unele
probleme, ori acest lucru inseamna ca pentru
invatamant sa fie alocati mai multi bani, atat de la
organele locale, cat si de la administratia centrala.
S-ar putea ca unii sa ridice intrebarea de unde acesti
bani? Si eu as raspunde cu un citat din Ziarul
"Libertatea� de luni, 16.09.2013, relatat de Neagu Florea,
fost director IPROMIN: "Iata ca doar din acest
zacamant (e vorba de telur) am plati datoria publica de
37,5 milarde de euro si ne mai raman 14 miliarde de euro
pentru altele� (printre "altele� sursa citata mentioneaza
terminarea autostrazilor, canalul DunareBucuresti, invatamant si sanatate)!
Dragi cititori, deci resurse exista, si pentru unele, si
pentru altele. Depinde cum si in ce masura pot fi
exploatate si orientate in directii prioritare ale
dezvoltarii si ale invatamantului romanesc, ale
asistentei medicale si ale dezvoltarii, in general, ale
economiei nationale. Din pacate, sunt unele curente
contrare ale unor reprezentanti ai opiniei publice (sa
zicem asa) influentati cine stie de unde, care se opun,
aproape fatis, sporirii avutiei nationale! Oare de ce?
In incheiere, as vrea sa va mai retin atentia cu
cateva aspecte de bun-simt. Sa nu uitam ca am avut
si avem in istoria noastra mari oameni de cultura, in
diverse domenii, care, in primul rand, au invatat, au
citit si au studiat fara a avea conditiile care sunt sau
nu in ziua de astazi: Dimitrie Cantemir si-a scris operele
la lumina zilei sau a lumanarilor. La fel si Grigore Ureche
sau Miron Costin. Marele Nicolae Iorga a citit, a studiat
si a scris, tot asa, analizele sale istorico-sociale.
Ceea ce vreau sa evidentiez este faptul ca atunci
cand esti preocupat de propria instruire nimic nu te
impiedica sa faci acest lucru. Trebuie tenacitate,
ambitie si implicare in activitatea pe care o faci.
Trebuie eliminata tendinta spre facilitate si chiul. Unii
tineri din ziua de azi sunt indreptati spre facilitate si
usurinta. Exista chiar o expresie: de ce sa citesc, cand pot
sa iau orice date de pe internet. Dar aceasta este o alta
problema pe care, poate, o voi aborda cu alta ocazie.

Lasă un comentariu