Un nou tip de educatie:
Activitatile "OUTDOOR„

Distribuie pe:

Educatia Outdoor, educatia in aer liber, este o forma organizata de
invatamant care se desfasoara in aer liber, trateaza si pregateste
pentru viata in aer liber. Ea se bazeaza pe filosofia, teoria si practica
educatiei experientiale si a educatiei ecologice, dezvoltand la elevi
intelegerea si aprecierea de sine, a celor din jur si a lumii naturale.
Am avut fericita ocazie sa ma formez in astfel de activitati
participand la cursul OUTDOOR LEADERSHIP din Portugalia (Praya do
Guincho si Cascais) in luna martie a.c. Am obtinut finantare prin
intermediul A.N.P.C.D.E.F.P. care mi-a acceptat un proiect de mobilitati
individuale, sectiunea COMENIUS. Cursul din Portugalia a fost sustinut
de doi formatori din Suedia si un formator din Cehia la care au participat
23 de cadre didactice din 7 tari diferite. (Lituania, Suedia, Finlanda,
Polonia, Estonia, Grecia si Romania). A fost un prilej pentru mine sa
cunosc sistemul de invatamant din celelalte tari participante, iar in cadrul
serii internationale am incercat sa fac cunoscuta Romania prin intermediul
costumului popular si al bucatelor traditionale. Tot aici am invatat
tehnici pentru un management flexibil, alaturi de activitatile Outdoor.
Conceptia acestui nou tip de educatie este ca orice om, in anumite
conditii isi mobilizeaza, prin creativitate, resursele corporale si mintale.
Educatia Outdoor se realizeaza cu ajutorul experientelor programate
care se desfasoara intr-un singur loc, sau in cursul unor calatorii.
Durata si marimea grupului tinta care participa la aceste activitati
sunt stabilite de organizator in functie de varsta participantilor si de
valorificarea abilitatilor de viata dobandite anterior.

Obiectivul general vizeaza crearea unei personalitati capabile sa-si
dezvolte creativitatea in plan cultural sau educational. Procesul creator
in cadrul activitatilor Outdoor presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

� Stabilirea grupului si simbolurilor specifice grupului, menite sa-l
consolideze (Ex. formula de salut proprie, diferite cuvinte-simbol pentru
pauza si reintregirea grupului etc.)

� Pregatirea actiunii complexe bazata pe identificarea problemei
(Ex. imbunatatirea comunicarii in grup, dezvoltarea spiritului ecologic,
orientarea in natura etc.)

� Elaborarea strategiei de rezolvare (activitatile propuse) prin
folosirea a cat mai multor resurse din natura

� Dupa desfasurarea activitatilor se impune reflectia individuala si
de grup menita sa cimenteze obiectivul propus.

Creativitatea nu este doar pentru genii si artisti. Creativitatea mentala
este naturala la toti copiii, dar o pierdem cand crestem si devenim adulti.
Exista o legatura stransa intre succesul si fericirea in viata si creativitate.
Le sugerez cadrelor didactice sa aplice pentru proiecte COMENIUS
fiindca impartasind din experienta altora putem aduce un suflu nou in
sistemul de invatamant romanesc.

Scoala Gimnaziala "Vasile Pop�, Grebenisu de Campie,
director,

Lasă un comentariu