VALORIFICAREA METODELOR INTERACTIVE IN ACTIVITATILE DIN GRADINITA DE COPII

Sub acest generic s-a desfasurat marti, 1 aprilie, la Gradinita ,,Casuta
fermecata�din Ludus, un simpozion judetean care s-a dovedit a fi un
reusit schimb de experienta pentru cadrele didactice din invatamantul
prescolar. Aflat la a doua editie, simpozionul i-a avut si coordonatori pe
inspector Irina Trifan, inspector Katalin Haller si prof. inv. preprimar
Carmen Petac, prof. inv. preprimar Kinga Botezan � metodisti ai ISJ
Mures. Valorificarea metodelor interactive in activitatile de tip outdoor
(in aer liber) se doreste a deveni un stil de predare care sa-l motiveze
mai mult pe copil, sa-l implice in a-si spori performantele.
Simpozionul s-a desfasurat pe doua sectiuni: prezentare de lucrari
metodico-stiintifice, care au ilustrat experienta didactica in activitatea
de invatare, de cercetare in domeniu si concurs de fotografii, cu aspecte
relevante din activitati organizate in aer liber.
Educatoare din judetul nostru si nu numai, atat de la sectia romana,
cat si de la sectia maghiara, au pus in evidenta necesitatea si
importanta desfasurarii in gradinita a activitatilor de tip outdoor. Au
impartasit din experienta proprie strategii interactive aplicate in mod
creativ in activitati liber alese, pe domenii experientiale, de dezvoltare
personala-jocuri de rol, jocul spontan cu materiale alese de copii,
jocuri distractive, ecomatematica, povestiri, activitati artisticoplastice,
de educatie fizica, observari, munca in grup, plimbari,
drumetii, aventura in natura s.a. In mediul natural, folosirea metodelor
interactive stimuleaza implicarea si participarea, ofera numeroase
provocari, iar procesul de invatare devine puternic, inspirational si
de natura sa schimbe comportamente, sa creeze o relatie puternica
intre copii, bazata pe sprijin reciproc.
In activitatile de tip outdoor "pe copil il educa tot ceea ce-l
inconjoara: campul, padurea, raul, marea, muntii, randunelele, cucul.
Faceti tot posibilul ca si copiii dumneavoastra sa iubeasca tot ce-i
inconjoara, pentru ca, fara dragostea fata de natura si animale,
omul nu poate sa simta din plin, ceea ce numim, cu cel mai minunat
dintre cuvinte � VIATA.�
Parafrazandu-l pe C. Mihaescu si tinand cont de concluziile desprinse
din lucrarile simpozionului, noi, cadrele didactice din invatamantul
prescolar, ne vom canaliza eforturile educationale in sensul valorificarii
mai intense a metodelor interactive in activitatile de tip outdoor.
Finalitatea si misiunea activitatilor de tip outdoor este aceea de a
dezvolta personalitatea copilului din punct de vedere cognitiv, afectiv,
motric, oferind posibilitati de a experimenta lucruri noi, traind si invatand
impreuna, in stransa legatura cu mediul inconjurator, prin proiectarea
si derularea unor activitati in afara gradinitei.

Ed. ANGELA MOLDOVAN,
Gradinita cu P.P. nr. 1 Ludus

Lasă un comentariu