"SCOALA ALTFEL„ E MEREU... ALTFEL PENTRU STUDENTII DE LA UNIVERSITATEA "PETRU MAIOR„

Distribuie pe:

Sa fii un bun specialist in domeniul in care te formezi
profesional, inseamna sa iti insusesti notiunile teoretice ar spune
cei mai multi dintre formatorii de specialisti din universitatile
romanesti. Daca am intreba studentii, am primi probabil un raspuns�
complementar: sa stii sa aplici practic, in cat mai multe situatii
concrete, notiunile teoretice. In termeni noi, internshipuri in firme,
adica un fel de practica in care insa, sunt prezenti pe toata perioada
atat... studentul cat si formatorul, ambii cu dorinta de a invata si
respectiv de "a arata�, explica, transmite mai departe catre noua
generatie de specialisti, experienta proprie.
Sa fii un bun specialist mai inseamna si sa participi la activitati
educationale care dau posibilitatea dobandirii si insusirii de
notiuni teoretice si mai ales practice intr-un cadru mai putin formal. In termeni
studentesti, sa fii activ in cadrul Cercurilor Stiintifice Studentesti si sa participi la
alte activitati extra-curriculare.
O astfel de activitate extra-curriculara s-a desfasurat in perioada 14-16 martie
2014 cu ocazia Targului de
Turism al Romaniei, editia
XXXI, organizat la ROMEXPO
Bucuresti. Deplasarea celor
30 de studenti de la specializarea
Economia Comertului,
Turismului si
Serviciilor din cadrul Facultatii
de Stiinte Economice,
Juridice si Administrative,
Universitatea
Petru Maior din TarguMures (www.upm.ro), s-a
realizat prin intermediul
agentiei de turism ARCADIA
TRAVEL din Targu-Mures
(http://travel-arcadia.com).
Pe parcursul celor trei zile,
studentii au beneficiat de
un program turistic variat
propus de agentia de turism,
respectiv: � Vizita la Targul de
Turism al Romaniei, Bucuresti; � Vizitarea Cetatii Rupea; �Vizitarea Muzeului Taranului Roman din
Bucuresti; � Vizitarea Centrului Vechi al capitalei; � Vizitarea Palatului Parlamentului.
Targul de Turism al Romaniei, organizat de ROMEXPO de doua ori pe an, reuneste
elita firmelor de profil atat din tara, cat si din intreaga lume.
Editia de primavara a fost organizata in perioada 13 - 16 martie 2014. La cea de-a
XXXI-a editie, Targul de Turism al Romaniei ramane locul ideal de prezentare a celor
mai interesante oferte si atractii turistice, atat din Romania, cat si din strainatate,
incluzand: turism cultural, rural sau de business, turism de tratament, destinatii
exotice, croaziere ori turism de aventura.
Studentii au avut astfel posibilitatea de a vedea, analiza si compara "la fata
locului� metodele de promovare practicate de marii tour-operatori, agentii de turism,
hoteluri din Romania si din strainatate. De asemenea, au beneficiat de posibilitatea
de a vedea concret cum au reusit judetele (Arges, Gorj etc.) sau localitatile
(Ciocanesti etc.) din Romania, cu ajutorul fondurilor din programul REGIO, sa repuna
in circuitul turistic vestigii istorice, culturale sau religioase si sa castige astfel pe
piata turistica avantaj competitiv.
In felul acesta am impletit armonios teoria cu practica si am adaugat ingredientele
tineretii si ale vietii de student� altfel.
Aceasta este doar una din activitatile propuse de conf. univ. dr. Rozalia Gabor si
asist. dr. Flavia Oltean, in cadrul Cercului de turism pe care il coordoneaza. Vom
reveni cu informatii actualizate si despre alte activitati din cadrul Cercului de Turism.

A consemnat, conf. univ. dr. ROZALIA GABOR

Lasă un comentariu