Drumul National Targu-Mures „ Reghin „ Bistrita se apropie de final

Distribuie pe:

Lucrul acesta il simt deja toti participantii la trafic care ruleaza pe
acest traseu. Dupa doi ani de munca in plin trafic pentru constructori si
tot atatia de restriste pentru conducatorii auto, se apropie si ziua in
care noi, muresenii, in special, si ceilalti, in general, ne vom bucura de
o retea de drumuri nationale de calitate, stare de fapt care suplineste
intr-o anumita masura lipsa autostrazilor si ne apropie cu un pas de
Occident. Daca drumurile de interes national sunt reabilitate in buna
parte, de asemenea si multe din cele comunale, raman in suspans cele
judetene, unele inca pietruite, iar altele cu camasa asfaltica serios
deteriorata. O dovada certa ca statul roman, nu numai cel comunist,
dar si cel postdecembrist, a fost si este complet lipsit de cultura a ceea
ce inseamna civilizatia rutiera pentru nivelul si standardul de viata ale
unui popor. Pentru ca a construi drumuri si a facilita comunicarea nu
inseamna doar costuri, ci a investi in civilizatia propriei natiuni.
Revenind la constructorii nostri, ai CNADR, merita sa
amintim ca ei aveau termen de finalizare luna martie a acestui
an, dar au ratat tinta datorita faptului ca au intrat in iarna lui
2013 cu un serios handicap la lucrarile aferente. Faptul
acesta a produs participantilor la trafic mari greutati, soldate
chiar cum pierderi de vieti omenesti. Anul acesta s-a lucrat
parca mai intens, iar stradania lor de a pregati o cale de
rulare adecvata pentru trafic ne face sa uitam multe din
dificultatile prin care conducatorii auto au trecut. Desi
drumul a devenit mai neted si mai larg, calea pana la
finalizarea completa a lucrarilor este inca destul de departe.
Se circula, intr-adevar, mai bine, mai comod, dar nu sunt
intrunite toate conditiile de siguranta rutiera, care, evident,
nu pot fi aplicate decat dupa punerea ultimului strat asfaltic.
Datorita lipsei de marcaje participantii la trafic sunt
obligati la eforturi de concentrare sporite pe timpul zilei,
iar noaptea lucrurile se complica si mai mult, singurele
repere de ghidaj pentru soferi fiind stufarisul de pe
marginea soselei si culoarea deschisa a pietrei sparte
de la limita covorului asfaltic.
Desi ne-am fi asteptat la un "hei-rup� de final puternic,
constructorii si-au redus activitatea de pe aceasta ruta inainte
de vreme. Daca largirile de sosea au fost terminate in buna
parte, ramaneri serioase in urma sunt la realizarea santurilor
aferente. De asemenea, este vorba de turnarea ultimului strat
de asfalt si apoi aplicarea marcajelor. La aceasta ora
concentrari de forte exista in zona localitatilor Gornesti si
Petelea, precum si in Lunca, unde mai este mult de lucru la
toate categoriile de lucrari. De asemenea, sunt neatacate
portiuni importante de drum la intrarea in Reghin dinspre
Bistrita si in Sangerorgiu de Mures, al carui primar este mai
preocupat de implantarea de indicatoare rutiere nelegale,
bilingve, decat de starea soselei ce traverseaza localitatea.
Suntem de parere ca drumarii nostri traiesc prea devreme
euforia succesului. Retragerea de forte si imbratisarea
sloganului "pana la toamna mai e mult� pare a fi o arma cu
doua taisuri. Aceasta filozofie de munca se pare ca i-a dus
spre esec si anul trecut. De aceea cerem Prefecturii si
conducerii Consiliului Judetean sa gestioneze cu mai multa
atentie mersul lucrarilor de pe raza judetului, pentru ca
surprize pot aparea cand nimeni nu se asteapta. Muresenii
au platit deja scump modernizarea prelungita a acestei artere
importante, de peste 60 km, si ca atare, pentru evitarea
neplacutelor surprize asteapta garantie si mai multa implicare
din partea factorilor de decizie locali, de altfel foarte vocali
cand este vorba de promisiuni.

Lasă un comentariu