75,91% dintre elevi au obtinut note peste 5 la Evaluarea Nationala

Ministerul Educatiei Nationale a centralizat rezultatele obtinute de
elevi, la nivel de tara, la examenele din cadrul Evaluarii Nationale 2013,
inainte de rezolvarea contestatiilor. 123.503 elevi, reprezentand 75,91%,
au obtinut note peste 5. Comparativ cu procentul din anul 2012 (66,12%),
se constata o majorare cu aproape 10% a numarului de elevi care au
reusit sa obtina note peste 5. Conform Biroului de presa al MEN, situatia
numarului de elevi cu note peste 5, in anii 2004 � 2011 este urmatoarea:
2004 - 71,38%; 2005 - 62,39%; 2006 - 67,16%; 2007 - 77,96%; 2008 - 89,93%;
2009 - 88,90%; 2010 85,97%; 2011 - 81,79%.
Cele mai bune rezultate s-au inregistrat in judetul Braila (89,82%), iar
cele mai scazute, in judetul Olt (60,98%). In niciun judet nu s-a inregistrat
un procent sub 60% de note peste 5. Pe discipline, situatia notelor
peste 5 se prezinta astfel: la Limba si literatura romana - 82,29%, la
Limba si literatura materna - 93,07%, la matematica - 71,60%. Cele mai
multe note peste 5 au fost inregistrare in transa de note 9 - 9,99 (29.666).
Cele mai multe note de 10 s-au inregistrat in Bucuresti (87).

Prelungirea intervalului orar
pentru depunerea contestatiilor

Afisarea rezultatelor s-a realizat sambata, 29 iunie, in fiecare centru
de examen, intre orele 15.45 si 16.30. Contestatiile s-au depus in aceeasi
zi, intre orele 16 - 22. Rezolvarea acestora s-a efectuat in perioada 30
iunie - 2 iulie, iar rezultatele finale vor fi afisate astazi, 3 iulie. Ministerul
Educatiei Nationale a decis, prin OMEN nr. 3.974/26.06.2013, prelungirea
intervalului orar pentru depunerea contestatiilor, cu doua ore, de la ora
20.00 la ora 22.00. Decizia a survenit ca urmare a solicitarii
reprezentantilor Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea, care au informat
MEN ca enoriasii nu pot avea activitati laice in ziua de sambata,
considerata zi de sarbatoare. Prin hotararea adoptata, MEN a inteles
sa respecte drepturile garantate de Constitutia Romaniei si de legile
statului roman privind libertatea de constiinta si asigurarea de sanse
egale tuturor elevilor, indiferent de cultul de care apartin acestia.

Masuri pentru asigurarea
unui examen corect

Subiectele au avut un grad de dificultate mediu, specific examenelor
care au ca scop evaluarea competentelor pentru finalul ciclului
gimnazial. Subiectele si baremele de rezolvare au fost corect redactate
si nu au ridicat probleme elevilor si profesorilor evaluatori. Situatiile
neprevazute au fost rezolvate cu celeritate. Spre exemplu, au fost
utilizate subiecte de rezerva pentru opt centre de examen la proba de
Limba romana, pentru un centru de examen la proba de Limba materna
si pentru noua centre de examen la matematica.
In centrele de examinare au fost aplicate toate masurile
necesare pentru asigurarea unui examen corect si pentru
eliminarea oricarei tentative de frauda. In toate centrele au
functionat camerele de supraveghere.

Lasă un comentariu