"Afacerea Guvern-Bechtel„

Bilantul Bechtel in Romania suna cam asa: noua
ani de contract, 54 de kilometri de autostrada si
cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. Potrivit ministrului
Dan Sova, contractul Bechtel va fi realizat. Statul
nu mai are bani pentru tronsonul Suplacul de Barcau
� Bors. Santierul s-a oprit la jumatate si ar fi nevoie
de inca 250 de milioane de euro pentru finalizarea
celor 64 de kilometri. Cum acelasi ministru a dat
asigurari ca nivelul penalitatilor va fi mai mic de 250
de milioane de euro, pe viitor, statul va scoate
tronsoanele Bechtel la licitatie. Fie in concesiune,
fie in parteneriat public-privat.
Cel putin pe hartie, Autostrada Transilvania are o
lungime de 415 kilometri. Dupa 9 ani de contract,
doar 54 de kilometri au fost finalizati. CNADNR a platit
pe 10% din lucrari 1,5 miliarde de euro, jumatate din
valoarea la care a fost semnat contractul. Din cele
opt sectiuni a fost finalizata una singura, cea dintre
Turda si Gilau. Un kilometru de autostrada a ajuns la
27 de milioane de euro!
Gandita in afara Coridorului IV, construita integral
cu bani de la buget, Autostrada Transilvania a fost
multa vreme "vazuta� ca "viza� Romaniei spre NATO.
Cert este ca proiectul semnat in 2004 cu o valoare
estimata de 2,2 miliarde de euro ar fi trebuit sa fie
gata in 2012. In noua ani insa, din aceasta autostrada
ne-am ales cu 54 de kilometri, intre Turda si Gilau.
Asadar, punct si� de la capat�

Lasă un comentariu