Doar la electrocasnice nu au renunțat românii!

Pe mulți români, criza i-a făcut să renunțe la o serie de bunuri, în condițiile scăderii generale a nivelului de trai. Potrivit unui studiu GfK, per total, piața bunurilor de folosință îndelungată a scăzut cu 15%, în primul semestru al acestui an, față de aceeași perioadă din 2013. Dacă populația nu a putut să renunțe la produse precum frigiderele sau mașinile de spălat, a trecut perioada când românii își schimbau telefonul mobil la fiecare două luni, atrași de reclame și de noile tehnologii. Conform studiului GfK, printre produsele la care românii și-au redus cumpărăturile se numără telefoanele mobile (o scădere de 28,5% în perioada menționată), imprimante, calculatoare (o scădere de 13,6%), aparatele de fotografiat ș.a.

Singurul segment unde s-au înregistrat vânzări mai mari, cu 13%, a fost cel al electrocasnicelor de larg consum.

Firește, numărul produselor tăiate de pe listele de achiziții urgente este mult mai mare, pe fondul scăderii puterii de cumpărare și a nivelului de trai.

Lasă un comentariu