S.O.S. CULTURA ROMÂNĂ

Distribuie pe:

Biroul Europa Creativă România deschide anul 2015 cu o sesiune de informare privind oportunităţile de finanţare pentru platforme culturale. În acest sens, la data de 12 ianuarie 2015, în Bucureşti, la Muzeul Ţăranului Român (sala Horea Bernea, strada Monetăriei, nr.3), sunt aşteptaţi toţi operatorii culturali din România, care vor să depună şi să se alăture unor proiecte depuse în cadrul componentei „Platforme europene" a Programului Europa Creativă _ Subprogramul Cultură. La acest program participă pe lângă ţările membre U.E., ţări candidate, Elveţia, ţări din Spaţiul Economic European şi ţări care fac obiectul Politicii Europene de Vecinătate, animate de scopul comun de a mobiliza şi a scoate în evidenţă artiştii aflaţi la început de carieră şi care nu au avut acces la recunoaştere internaţională.

Platformele europene au luat naştere sub forma unor proiecte de cooperare între operatorii mai multor ţări din categoria celor menţionate, în care o entitate deţine atributul de coordonator şi la care participă cel puţin 10 ţări membre. Programul Europa Creativă se desfăşoară prin intermediul a trei subprograme: Cultură, Media şi Componenta Transsectorială, prin care se vor derula acţiuni speciale privind literatura, arhitectura, muzica, patrimoniul cultural şi promovarea creatorilor. În vederea mediatizării tuturor beneficiilor pe care le prezintă acest program şi asigurării accesibilităţii entităţilor interesate la platformele lansate, Biroul Europa Creativă România va prezenta în cadrul sesiunii de informare din data de 12 ianuarie, pe lângă informările legate de priorităţile şi obiectivele platformelor componente şi modalităţi prin care operatorii români se pot înscrie la acestea.

Alte informaţii privind toate programele accesibile diferitelor domenii culturale se pot obţine la adresa cultura@europa-creativa.eu, unde se pot face şi înscrierile pentru sesiunea de informare. Fondurile europene pot susţine cultura noastră, indiferent de forma pe care o îmbracă ea, aşa încât, este necesar să facem un pas înainte şi să îndrăznim să promovăm tinerele valori, începând chiar cu acţiuni de genul celor propuse de Biroul Europa Creativă România.

Lasă un comentariu