APROAPE 20 LA SUTĂ DINTRE ELEVI ABANDONEAZĂ ŞCOALA

Distribuie pe:

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a publicat pe site-ul oficial Strategia Naţională pentru Învăţământul Terţiar 2015 - 2020, adoptată de Guvern în şedinţa din 15 iulie 2015, din care reiese că, la nivelul trimestrului IV 2014, procentul elevilor care părăsesc prea de timpuriu şcoala este de 18,5%.

„Părăsirea timpurie a şcolii este un fenomen întâlnit cu precădere în mediul rural din România. Rata de abandon a fost de aproximativ 1,5 ori mai mare în unităţile de învăţământ secundar din mediul rural, decât în cele din mediul urban. Pe măsură ce tinerii avansează în sistemul de învăţământ, subreprezentarea celor din mediul rural se amplifică, având cea mai mare valoare în învăţământul superior. În cazul estimărilor actuale, numărul elevilor va scădea cu 40% în 2025 (faţă de 2005), determinând necesitatea unor reforme pentru educaţie care să abordeze calitatea, eficienţa, echitatea şi relevanţa. Populaţia activă şi numărul de studenţi în scădere au implicaţii, imediate şi pe termen lung, asupra capitalului uman din România şi ale agendei macroeconomice pentru promovarea ocupării forţei de muncă şi creşterii economice. Capitalul uman este esenţial pentru toate sectoarele de activitate, îndeosebi pentru sectoarele de servicii şi agricultură, care utilizează cea mai mare parte a forţei de muncă. Ponderea persoanelor cu vârsta cuprinsă între 30 şi 34 de ani, care au finalizate studii terţiare, trebuie să crească de la 23,8% în trimestrul IV 2014 la 26,7%, în 2020. Conform datelor transmise de Institutul Naţional de Statistică, doar 24% din numărul total de studenţi provin din mediul rural!

Potrivit strategiei, procentul celor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 64 de ani care trebuie să participe la învăţarea pe tot parcursul vieţii trebuie să se mărească de aproximativ şase ori, respectiv de la 1,8% în 2013 la 10% în 2020, de care vor beneficia aproximativ 625.000 de persoane.

Strategia Naţională pentru Învăţământul Terţiar 2015 - 2020 vizează două grupuri ţintă: beneficiarii principali ai învăţământului terţiar (studenţi şi elevi, inclusiv din grupuri dezavantajate sau subreprezentate, personalul din instituţiile de învăţământ superior, participanţii adulţi în învăţământul profesional şi tehnic continuu, precum şi organizaţiile şi furnizorii de educaţie)", relevă strategia Ministerului Educaţiei.

 

Lasă un comentariu