VA FI POSIBIL ACEST LUCRU ȘI LA NOI...? COTITURA SPRE DRUMUL CIVILIZAȚIEI

Distribuie pe:

Indiferent cât de instruită ar fi o persoană în privința gestionării deșeurilor menajere, cu începere dintr-un viitor apropiat, aproape toate regulile de până acum se vor schimba. Schimbarea aceasta, incomodă pentru foarte multe persoane, ne este impusă de Consiliul Europei, astfel că urmează a se declanșa un amplu program de informare a populației în ceea ce privește gestionarea deșeurilor. Trebuie să precizăm faptul că județul Mureș a fost împărțit în 7 zone. Pentru fiecare zonă se vor organiza licitații pentru operatorii de salubritate. Prima licitație, în sensul celor arătate, a fost pentru zona 1 - Sânpaul, organizată de A.D.I. Colect și câștigată de S.C. Sylevy Salubriserv S.R.L. din Ceuașu de Câmpie, în asociere cu S.C. Brai Cata S.R.L. din București. Orașele și comunele cuprinse în aria activității societății de salubritate sunt: Iernut, Luduș, Ungheni, Acățari, Ațintiș, Bahnea, Bichiș, Bogata, Chețani, Crăciunești, Cuci, Gălești, Gheorghe Doja, Iclănzel, Ogra, Papiu Ilarian, Păsăreni, Sânger, Sânpaul, Suplac, Tăureni. În ziua de vineri, 12 aprilie a.c., conducerea celor două firme asociate, câștigătoare a licitației, a avut o întâlnire de lucru la Hotel “Black Lord” cu primăriile celor 21 de orașe și comune, pe tema organizării în vederea începerii executării serviciilor de colectare și transport a deșeurilor municipale. Precizăm că deșeurile municipale includ deșeurile provenite de la populație, întreprinderi, instituții, societăți comerciale. În perioada următoare se va demara un amplu program de informare și instruire a populației în vederea gestionării corecte a deșeurilor. Precizăm că managerul general al societății de salubritate din Ceuașu de Câmpie este Ilyés Dionisie, iar al firmei bucureștene este Bogdan Constantinescu. La conferința de presă ce a urmat ședinței de lucru, dl. Bogdan Constantinescu ne-a relatat următoarele: “Suntem pregătiți pentru demararea campaniei de conștientizare și mobilizare a populației, care va fi pe o durată de 60 de zile. Pe acest parcurs ne-am asumat niște obligații, adică, de a informa cetățenii despre felul cum se face colectarea, prin toate mijloacele mass-media, din poartă-n poartă, la locuințele cetățenilor și în toate unitățile de învățământ. Avem și partea de investiții, în recipienți și sisteme de colectare. Separat de astea se va face inventarierea bunurilor puse la dispoziție de către unitățile administrativ-teritoriale pe care noi le vom utiliza pe perioada derulării contractului. În această zonă 1 de colectare a deșeurilor, cetățenii vor avea la dispoziție containere de 120 l, 240 l și de un metru cub.

Fiecare va fi pe zona de deșeuri pe partea de colectare separat, biodegradabile, sticlă, mase plastice, hârtie-carton. Aceste puncte de colectare vor fi în fiecare localitate, din poartă-n poartă”. Legat de asocierea care a dus și la câștigarea licitației, Bogdan Constantinescu a adăugat: “Noi ne cunoaștem cu cei de la “Sylevy” de mai mult timp și am decis să participăm la licitația organizată. Mă cunosc cu domnul Dénes de mai mult timp, strict profesional. Noi activăm împreună în mai multe județe, în număr de 12, iar acesta este al 13-lea județ, pe partea de colectare, transport, sortare, valorificare de materiale și energetica deșeurilor. În unitățile de învățământ vor fi programe de conștientizare și concursuri între copii prin care să-i învățăm să colecteze separat deșeurile, să conștientizeze că sunt o resursă și că trebuie să se reîntoarcă în circuitul economic. În momentul în care vom fi sesizați de neconformități, abateri de la regulă, îl vom reinstrui pe cetățeanul care nu a colectat corespunzător deșeurile. Dacă nu își va însuși și nu va respecta modalitatea corectă de colectare a deșeurilor, vom face o sesizare către Garda de Mediu și altor instituții abilitate care au rolul de control. Conform atribuțiilor, primăriile se vor implica în privința gestionării deșeurilor în conformitate cu legislația”.

Să adăugăm că în zona 1 Sânpaul sunt circa 80.000 de locuitori care vor fi deserviți de firmele asociate, contractul fiind pe durata a 5 ani. Va fi interesant de remarcat dacă cetățeanul va mai arunca sau nu pe trotuare, spații verzi și alte multe locuri, ambalaje de hârtie, plastic, resturi menajere, vestimentație uzată și altele, motivând că n-au înțeles instrucțiunile de utilizare a coșurilor stradale de gunoi...

 

Lasă un comentariu