,,NICIO EMISIUNE, NICIO PLATFORM NU POATE SUPLINI PREZENȚA FIZICĂ ȘI INTERACȚIUNEA DINTRE PROFESOR ȘI ELEVI"

Distribuie pe:

Interlocutor: MOCAN OLIVIA, directorul Școlii Gimnaziale Ațintiș și profesor de limba franceză la nivel gimnazial

În Școala Gimnazială Ațintiș, ce are în subordine alte două structuri (Școala Primară Cecălaca și Școala Primară Iștihaza), învață 160 de elevi de nivel preșcolar, primar și gimnazial, coordonați de 22 cadre didactice (titulare și suplinitoare calificate). Școala Gimnazială Ațintiș se află în zona rurală a județului Mureș, având o populație școlară mixtă: 50% români, 33% maghiari, 17% rromi.

- În condițiile pandemiei COVID-19, cum ați reușit să mobilizați cadrele didactice, elevii și părinții pentru crearea unor contexte educaționale adaptate noii situații?

- În 9 martie ne-a lovit vestea că, începând cu 11 martie, se vor suspenda cursurile în toate școlile din România datorită pandemiei care câștiga tot mai mult teren în Europa, iar intenția autorităților era una cât se poate de logică, să evite răspândirea bolii în comunitatea școlară. A fost un șoc pentru cadrele didactice și pentru copii, o situație nemaiîntâlnită până în acel moment. Dar, în același timp, și o provocare de a utiliza toate resursele noastre pentru munca online, de a apela la toate cunoștințele TIC acumulate. Cea mai mare problemă era utilizarea unei platforme care să permită conectarea unui număr cât mai mare de utilizatori, cu diferite terminale informatice: telefoane, laptopuri, calculatoare.

Am creat astfel un cont pe platforma Edmodo, pe care s-au logat colegii, diriginții au instruit elevii din clasele lor pentru logare pe platformă, care a fost utilizată cu succes de câțiva dintre colegi. Alții au preferat platforma Zoom, messengerul sau chiar Whatsapp, în funcție de ce posibilitate de logare aveau elevii.

- S-au implicat părinții?

- Părinții au sprijinit copiii atunci când am avut sesiuni online, au asigurat un spațiu mai liniștit pentru aceștia pe durata lecțiilor online, au răspuns pozitiv solicitărilor noastre.

- Care sunt provocările/dificultățile cu care vă confruntați în această perioadă?

- Cea mai mare provocare în această perioadă este menținerea interesului pentru școală a elevilor, mai ales că nu se notează absențele de la activitățile online.

- Propuneri/soluții pentru situația actuală?

- Cred că cea mai bună soluție ar fi implementarea, la nivel național, a unui program prin care să se realizeze o platformă pentru astfel de situații, pe care să se poată loga atât elevii, cât și profesorii. Cel mai mult suferă în această perioadă elevii clasei a VIII-a, datorită incertitudinii în care trăim, neștiind când și în ce mod se vor relua cursurile, cum se vor susține examenele, cum se va schimba calendarul evaluărilor naționale.

- Acoperă/suplinește Teleșcoala activitatea la clasă?

- Ceea ce pot spune cu certitudine însă este că tuturor ne este dor de școală acum, atât elevi, cât și cadre didactice, și abia așteptăm să revenim la normal, pentru că nicio emisiune, nicio platformă nu poate suplini prezența fizică și interacțiunea dintre profesor și elevi!

Lasă un comentariu