PANDEMIA A SCHIMBAT ÎN BINE COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR DIN ÎNTREAGA LUME

Distribuie pe:

Potrivit unui sondaj recent, realizat la nivel global de Accenture (companie multinațională de consultanță în management, soluții tehnologice și externalizare), citat de mediafax.ro, pandemia Covid-19 va modifica permanent comportamentele consumatorilor și va produce schimbări structurale de durată în industria bunurilor de larg consum și în retail.

Eforturi pentru reducerea risipei alimentare 

Cercetarea arată că, după ce multe țări au implementat măsuri de izolare la domiciliu, oamenii au început să își schimbe prioritățile de cumpărare. Cei mai mulți au declarat că, în prezent, cumpără mai multe produse de igienă personală și curățenie, precum și conserve și alimente proaspete decât o făceau înainte, în schimb, cum-pără mai puține electronice, îmbrăcăminte și produse de înfrumusețare.

În plus, criza determină consumatorii să ia în considerare mai serios impactul opțiunilor lor de cumpărături asupra sănătății și asupra mediului. Astfel, 60% dintre respondenți petrec mai mult timp pentru îngrijirea de sine și bunăstarea mintală, aproximativ șase din 10 consumatori (57%) spunând că au început să facă mai multă mișcare acasă. 64% dintre consumatori au declarat că fac eforturi să reducă risipa alimentară și că vor continua să facă acest lucru, 50% au declarat că fac cumpărături pentru un stil de viață mai sănătos, iar 45%, că fac alegeri mai durabile atunci când fac cumpărăturile.

“Amploarea schimbărilor identificate în rezultatele noastre sugerează clar că aceasta este o schimbare pe termen lung.

 Se preconizează că noul comportament al consumatorilor va depăși pandemia și se va întinde dincolo de 18 luni și poate pentru o mare parte a deceniului actual”, afirmă realizatorii studiului.

Cumpărăturile online,  în plină ascensiune 

Pandemia a accelerat transformarea digitală, sondajul Accenture relevând că din ce în ce mai multe persoane cumpără, inclusiv alimente, online. Unul din cinci respondenți care au afirmat că cea mai recentă achiziție de alimente a fost realizată online au făcut în premieră acest lucru (pentru clienții mai în vârstă proporția a fost de unu din trei).

Cu toate că 32% din totalul achizițiilor au fost realizate online, se estimează că această cifră va crește până la 37%, realinierea priorităților de cumpărare, a stilului de viață personal și a practicilor de lucru impunând schimbări semnificative în retail și în comerț.

“Băcănia a fost, până de curând, o zonă în care mulți au fost reticenți în a face cumpărături online, dar Covid-19 a schimbat rapid acest lucru. Rezultatele arată cum oamenii care nu au fost la fel de confortabili cu comerțul electronic și cu alte tehnologii digitale au fost împinși să își depășească ezitarea, iar această schimbare este uriașă. Pe măsură ce organizațiile se adaptează, cuvintele de ordine trebuie să fie încredere, relevanță și comoditate”, spun specialiștii Accenture.

Echilibru  între cumpărături și problemele globale 

Potrivit sondajului, Covid-19 a accelerat și transformarea digitală în sens mai larg. De exemplu, numărul de consumatori care au declarat că sunt interesați să cumpere sau să își crească gradul de utilizare a tehnologiei a crescut semnificativ.

Mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că își vor crește gradul de utilizare a asistenților digitali activați prin voce, a aplicațiilor de recomandare online, a aplicațiilor self-service, a dispozitivelor inteligente pentru casă și a dispozitivelor purtabile.

“Pandemia va produce o eră a consumului mai durabilă și mai sănătoasă în următorii 10 ani, ceea ce va face consumatorii să se gândească mai mult la echilibrul dintre ceea ce cumpără și utilizează și problemele globale de durabilitate, ceea ce sugerează un mod mai sănătos de a trăi pe planetă.

În același timp, este un semnal de alarmă pentru companii pentru a se asigura că au agilitatea și capacitatea de a fi relevante pentru consumatori și clienți cu un portofoliu de produse și servicii care să corespundă modelelor de achiziții în schimbare, nu doar în prezent, ci și după pandemie”, concluzionează experții Accenture.

*

Sondajul a inclus 3.074 de consumatori din 15 țări (Australia, Brazilia, China, Canada, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Coreea de Sud, Spania, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA) și a fost efectuat online, în perioada 2 - 6 aprilie 2020.

 

Lasă un comentariu