ESCROCHERII ÎN COMERȚUL ONLINE

Distribuie pe:

Revin pe această temă deoarece, consider că este necesar și corect ca populația să fie pusă în gardă, din timp, să știe la ca se poate aștepta atunci când vrea să facă o comandă online, cu livrare prin curier la domiciliu. Fără îndoială, este o formă nouă și comodă de comerț, prin faptul că marfa este adusă la ușa casei. Singurul inconvenient este că pentru a verifica marfa la primire, de regulă se plătește o taxă în plus. Personal am făcut, pot afirma, multe comenzi online, și chiar dacă mi se solicita să verific integritatea produsului la primire, fără a plăti o taxă suplimentară, nu am procedat niciodată astfel. Am preluat coletul după ce am achitat factura. Valoric vorbind, printre obiectele comandate online exemplific cu un televizor la preț de 1800 lei, dar și instrumente și aparaturi muzicale, comenzi care variau între 1.000-1.500 lei. Am avut comenzi și sub 1.000 de lei, dar și sub 100 de lei.

Firmele de la care făcusem comenzi online au fost din București, Timișoara, Suceava, Slovacia, Budapesta-Ungaria. Toate acele colete, indiferent de unde ajungeau la destinație, au fost intacte, foarte atent ambalate pentru a nu fi deteriorate prin manipulări și pe timpul transportului. Dar, după cum e și proverbul românesc “Ulciorul nu merge de multe ori la apă”. Așa mi s-a înfundat și mie în privința cumpărăturilor online. Chiar dacă am mai publicat un articol anterior pe tema aceasta, revin cu date, deoarece s-a ajuns la finalul problemei. Este vorba de o comandă pe care o făcusem online, în baza unei reclame pe internet, pentru o aerotermă portabilă de 400W, din 11 ianuarie a.c., înregistrată cu nr. 219986393, învaloare totală de 75 lei, care include și transportul prin Cargus. Firma la care făcusem comanda este MAXIDISCOUNT MARKET SRL din București, strada Moisil C.Grigore 42, B, str. Grigore Moisil 42, iar persoana de contact, Mihai Liviu, telefon 0738 57.40.03. După ce am depus comanda, partea ciudată a fost că n-am fost contactat nici pe adresa de e-mail și nici pe telefon pentru confirmarea comenzii și anunțarea datei probabile a livrării comenzii. După trei zile am fost apelat telefonic de curier cum că are să-mi livreze marfa comandată, în valoare de 75 lei. Deoarece la acea oră mă aflam prin oraș, am stabilit un loc de întâlnire, am preluat comanda, am achitat-o și ne-am văzut fiecare de ale noastre. Ajung seara acasă, desfac coletul și constat că ambalalajul nu numai că nu este sigilat, este și deteriorat. Desfac ambalajul și constat că aeroterma, care are ștecherul încorporat în carcasă, este rupt. Este un obiect inutilizabil. În următoarele zile am încercat să contactez telefonic persoana de contact. Nu mi-a răspuns la niciun apel telefonic. Am trimis pe adresa de internet a firmei imagini cu obiectul primit, anunțând că voi returna obiectul, dar nici în acest caz n-am primit niciun răspuns, astfel încât, am returnat expeditorului coletul prin serviciul de coletărie a poștei, pe adresa firmei. După câteva zile am fost apelat telefonic de o angajată a Poștei Române din București. Îmi spunea cum că eu aș fi expediat la acea adresă trei colete, iar delegatul firmei a afirmat că ei nu au acele mărfuri în vânzare. Îi explic doamnei că este vorba despre un singur obiect, defect, returnat firmei expeditoare. Ce s-a întâmplat în continuare? La sfârșitul lunii februarie am primit un aviz de la Poștă. Era vorba de coletul expediat, care nu a fost preluat de către destinatar. Dar, pentru a prelua coletul, aveam de plată 35 de lei, taxă de transport și depozitare. Adică: 75 lei, primirea unui obiect defect; 7 lei returnarea comenzii, la care se adaugă 35 lei, înseamnă 117 lei pentru un obiect defect. Mai mult de atât. Îmi spune angajata de la Poștă că în caz că nu ridic coletul până la data de 15 martie a.c., se adaugă în fiecare zi lucrătoare câte 1,5 lei. Ce se întâmplă după aceea? Mi se răspunde că coletul “intră la depozitare”. Adică, în ceea ce mă privește, această “comandă” trece la “pierderi neplanificate”. În privința escrocilor, intră la capitolul “altă țeapă reușită”. În consecință, am devenit mult mai prudent în a face comenzi de produse pe internet. Adevărul că cel păgubit este cumpărătorul, de fiecare dată în astfel de cazuri, fără a avea posibilitatea de a-și face dreptate. Ar mai fi o variantă prin intervenția Protecției Consumatorilor și acționarea firmei în judecată. Mult timp pierdut și alte cheltuieli în plus.

Lasă un comentariu