74,5% DINTRE ELEVI CONSIDERĂ CĂ ȘCOALA ONLINE A AVUT O CALITATE INFERIOARĂ CELEI CU PREZENȚĂ FIZICĂ

Distribuie pe:

O consultare desfășurată de Consiliul Național al Elevilor (CNE), în rândul a peste 11.000 de respondenți, relevă că pentru 74,5% dintre aceștia școala online a avut o calitate inferioară celei desfășurate cu prezență fizică.

Conform unui comunicat al CNE, rezultatele consultărilor, dar și un raport cu propuneri și recomandări vor fi folosite în dialogul cu Ministerul Educației.

“Conform rezultatelor consultării, se poate constata faptul că aproape trei sferturi (74,5%) dintre elevi consideră că școala online nu a fost la fel de calitativă ca cea față în față, iar 82,9% dintre elevi consideră că nu au putut asimila materia în aceeași măsură precum dacă ar fi fost la școală fizic. De asemenea, peste două treimi (70,9%) dintre respondenți au declarat că orele suplimentare de recuperare a materiei ar fi utile în parcursul lor educațional, deși această posibilitate este rar promovată în spațiul școlar, sub forma cursurilor remediale”, precizează sursa citată.

Consiliul Național al Elevilor a formulat o serie de propuneri: organizarea de testări inițiale standardizate, la nivel național, pentru toate clasele, în primele săptămâni ale anului școlar 2021-2022, pentru a evalua, în mod obiectiv, lipsurile acumulate, în timpul școlii online, la materiile de examen/de profil. Respectivele evaluări ar trebui corectate de profesorii de la clasă, care, în baza rezultatelor, să sprijine elevii în participarea la orele remediale, dar și să aplice strategii individuale de recuperare a materiei; extinderea programului de ore remediale, astfel încât să aibă acces la acest tip de cursuri orice elev care dorește, nu doar cei aflați în diverse situații de risc; regle

mentarea scenariilor de funcționare a unităților de învățământ, prin ordin comun al Ministerului Educației și al Ministerului Sănătății, până la sfârșitul lunii august, astfel încât școlile să aibă răstimpul necesar în vederea pregătirii începutului noului an școlar.

“Astfel, este necesară respectarea scenariilor de la nivel local, în așa fel încât fiecare școală să poată decide scenariul după care funcționează (fizic/online), în baza principiului descentralizării, fără să depindă de aprobarea altor entități (ISJ, CJSU, DSP etc.)”, precizează CNE; dotarea școlilor cu materiale sanitare suficiente, cu teste rapide antigen de detectare a COVID-19, dar și înființarea centrelor de vaccinare în unitățile de învățământ; dotarea școlilor cu dispozitive digitale necesare școlii online, mai ales în contextul posibilității reluării scenariului hibrid, în care o parte dintre elevi sunt în clasă, iar o parte sunt în mediul online.

“Peste trei săptămâni ne reîntoarcem la școală, după doi ani școlari pandemici. Totuși, până acum, nimeni nu s-a întrebat care au fost pierderile educaționale ale învățământului online, cum resimt elevii schimbările vertiginoase din jur, care au fost clivajele generate de pandemie. Noi am făcut-o. De aceea, credem că propunerile și recomandările noastre sunt cu atât mai valoroase cu cât sunt fundamentate pe opinia a mii de elevi din România. Solicităm autorităților să ia în considerare părerea elevilor și să comunice o decizie asumată în cel mai scurt timp”, a declarat președintele Consiliului Național al Elevilor, Silviu Morcan, citat de Agerpres.

Lasă un comentariu