În România au crescut vânzările cu amănuntul

Distribuie pe:

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în noiembrie cu 2,4%, comparativ cu luna similară din 2021, în timp ce în zona euro, declinul a fost de 2,8%, arată datele publicate vineri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în noiembrie, comparativ cu luna similară din 2021, s-a înregistrat în Letonia (10,7%), Slovenia (97,5%), Polonia (5,7%), Malta (5,5%), Bulgaria (4,7%) și România (4,4%), cele mai semnificative scăderi fiind în Danemarca (minus 7,4%), Belgia (minus 6%) și Germania (minus 5,7%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au înregistrat un declin de 4%, cele de produse non-alimentare au scăzut cu 2,2%, iar vânzările de combustibili auto au crescut cu 5,2%.

În noiembrie, comparativ cu luna precedentă, volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 0,8% în zona euro și cu 0,9% în Uniunea Europeană, după ce în octombrie, volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 1,5% în zona euro și cu 1,4% în UE.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Spania (3,6%), Polonia (2,6%) și Suedia (2,3%), iar cel mai semnificativ declin în Luxemburg (minus 2%), Franța și Croația (ambele cu minus 1%) și Slovenia (minus 0,5%).

România a raportat o scădere de 0,1% în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, după un avans de 0,5% în octombrie.

În UE, vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 1,6%, cele de combustibili auto cu 0,8%, în timp ce au scăzut vânzările de alimente, băuturi și tutun cu 0,6%. (Agerpres)

Lasă un comentariu