Iordania: Clubul chelioșilor, început ca o glumă, transformat într-o rețea serioasă care ajută bolnavii de cancer

Distribuie pe:

Când a izbucnit pandemia de coronavirus, Trad Amr și Abdelaziz Qudah au ajuns la concluzia că a se tunde chilug era cea mai bună soluție având în vedere că frizeriile și saloanele fuseseră închise. Inițiativa a început ca o glumă pe rețelele de socializare, dar a avut atât de mult succes încât a dus la nașterea primului “Club al chelioșilor” din Iordania.

“Crearea Clubului Chelioșilor a început ca o glumă, dar când am văzut că a devenit popular, i-am dat un obiectiv nobil”, a declarat Amr pentru EFE, explicând că prima misiune a acestei asociații a fost să ofere ajutor psihologic și un spațiu sigur celor afectați de criză, dar numai atât timp cât erau chei.

În prezent, clubul are pe Facebook deja peste 8.000 de membri lipsiți de podoaba capilară și alți câțiva mii de simpatizanți cu păr în cap, potrivit fondatorului, care a indicat că pentru a obține calitatea de membru este necesară trimiterea unei fotografii care să dovedească fără putință de tăgadă nivelul de... depopulare capilară al celui interesat să intre în acest club.

Clubul a primit un important “sprijin de la prieteni și cunoscuți” care au decis să se radă în cap în semn de solidaritate cu toți cei afectați de chelie, și în ideea că membrii “se vor cunoaște, vor face schimb de experiență” și se vor ajuta reciproc.

Rețeaua de conexiuni care a fost creată a ajutat peste 50 de chelioși să-și găsească locuri de muncă după ce au rămas șomeri din cauza pandemiei, o ispravă care i-a inspirat pe fondatori să echipeze clubul cu obiective “mult mai profunde”.

În prezent, asociația se ocupă cu sprijinirea pacienților bolnavi de cancer și cu “încurajarea psihologică a acestora pe tot parcursul tratamentului la care sunt supuși”.

Pagina de Facebook a clubului, plină de fotografii cu iordanieni care își arată țestele strălucitoare, dorește să trimită un mesaj: “Nu ești singur, ești chipeș”, spune Amr.

În același timp, clubul se pregătește să deschidă o “Cafenea a chelioșilor”. Ideea din spatele acestei afaceri este de a vinde o cafea la prețul de un dinar iordanian (aproximativ 1,40 USD) și de a aloca 80% din valoarea tranzacției în scopul ajutorării bolnavilor de cancer din regatul hașemit.

Clubul are un atât de mare succes încât mulți membri au început deja să producă tricouri, abțibilduri pentru mașinile lor și chiar steaguri cu sigla asociației, care înfățișează nici mai mult, nici mai puțin decât un bărbat chel. (Agerpres)

Lasă un comentariu