Campanie de succes în promovarea destinației turistice România pe postul de televiziune BBC News

Distribuie pe:

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a derulat, în perioada 18 octombrie - 15 noiembrie 2023, o campanie de promovare a României ca destinație turistică, pe postul de televiziune BBC News. În această perioadă, au fost difuzate 8 videoclipuri, realizate de producătorul britanic Charlie Ottley, imagini care surprind frumusețea țării noastre în fiecare anotimp și evidențiază variate tipuri de turism.

Conform raportului furnizat de BBC Studios, menționat de MEAT, campania de promovare a României a reușit să obțină o rată de recunoaștere de 59%, depășind norma standard, iar familiaritatea telespectatorilor față de țara noastră a crescut cu 65%, în timp ce probabilitatea de a recomanda România ca destinație de călătorie a înregistrat o creștere de 157%. Totodată, difuzarea spoturilor a favorizat o creștere a percepțiilor pozitive privind imaginea țării noastre, în procent de 212%.

S-a evidențiat interesul pentru spoturile TV, peste 71% dintre telespectatori dorind să descopere mai multe despre țara noastră.

Spoturile de promovare a României au fost difuzate de 86 de ori, postul de televiziune BBC News atrăgând în perioada de referință peste 13 milioane de urmăritori din Europa. Videoclipurile au fost plasate în timpul programelor de știri, segmentelor speciale (ex. World Business Report), dar și în cadrul unor emisiuni tematice (ex. The Travel Show Modules). Trei sferturi dintre cei care au văzut spoturile au concluzionat că BBC News este locul potrivit pentru promovarea României.

Veștile bune sunt confirmate și de datele furnizate de Institutul Național de Statistică, potrivit cărora, în 2023, numărul vizitatorilor străini care au sosit în România a crescut cu 26,5% față de anul precedent. În ceea ce privește topul țărilor emițătoare de turiști, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord se clasează pe cea de-a 6-a poziție. Mai mult, a fost înregistrată o creștere în rândul turiștilor britanici, prin comparație cu 2022, de 27,8%.

Această inițiativă a fost dublată de participarea României, cu pavilion național, între 6-8 noiembrie, la World Travel Market Londra, unul dintre cele mai importante târguri internaționale de profil.

Charlie Ottley este jurnalist, prezentator TV, poet și realizator britanic. El și-a câștigat faima creând documentare de călătorie despre peisajele naturale ale României, precum “Wild Carpathia” și “Flavours of Romania”. (sursa și foto - MEAT) (I.S.)

Ileana Sandu

Lasă un comentariu