Sistemul integrat informatic pentru emiterea actelor de stare civilă - INSTRUIREA OFIȚERILOR DE STARE CIVILĂ

Distribuie pe:

La sediul Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș se desfășoară, de la sfârșitul lunii ianuarie și până în 15 martie, zece sesiuni de instruire cu privire la utilizarea sistemului informatic dezvoltat în cadrul proiectului național, cu ofițerii de stare civilă din cadrul celor 102 U.A.T. ale județului Mureș, structuri aflate în coordonarea metodologică a instituției. La fiecare dintre acestea participă câte 12 funcționari publici desemnați de primari, la finalul acestor activități urmând să fie instruiți 120 ofițeri de stare civilă din județ.

Cu sprijinul Consiliului Județean Mureș și a Biroului Județean de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor Mureș, Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș a asigurat logistica necesară desfășurării instruirii personalului cu atribuții pe linie de stare civilă din județ, fiind instalate/configurate echipamentele pe care se asigură accesul la noua aplicație în mediul de test.

Începând cu data de 24 septembrie 2024, astfel cum prevăd dispozițiile art. 2 alin. (4) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare, registrul de stare civilă exemplarul II se întocmește numai în format electronic, iar toate fluxurile de activități de stare civilă se vor desfășura prin intermediul acestui nou sistem informatic, a precizat Codruța SAVA, director general la Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș.

Domnia sa a adăugat și că, pe parcursul anului trecut, s-au materializat eforturile depuse în ultimii ani pe linia digitalizării stării civile, sens în care a fost implementat proiectul Ministerului Afacerilor Interne, Sistemul Integrat Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - S.I.I.E.A.S.C., ce a fost finalizat în 24 noiembrie 2023. În vederea operaționalizării S.I.I.E.A.S.C., în ultimul trimestru al anului anterior, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a organizat trei sesiuni de instruire a câte cinci zile fiecare, privind utilizarea aplicației finale a sistemului, a ofițerilor de stare civilă din cadrul direcțiilor județene de evidență a persoanelor din țară. (B.V.B.)

Lasă un comentariu