68% dintre români își doresc să călătorească în țară, în următoarele patru luni

Distribuie pe:

Majoritatea românilor (68%) își doresc să călătorească în țară, în următoarele patru luni, însă preferințele în ceea ce privește destinațiile favorite s-au schimbat, iar destinațiile montane au, în prezent, câștig de cauză, potrivit sondajului Travelminit.ro pe tema intențiilor de călătorie ale românilor.

Datele platformei de rezervări arată că 40% dintre români vor acum un sejur la munte, 21% dintre ei aleg stațiunile balneoclimaterice, 20% își doresc un concediu pe litoral, 12% vor city-break, pe când 9% sunt în căutarea unei alte destinații, fără să precizeze specificul ei. Voturile românilor sunt și o consecință a cererii lor constante de îmbunătățire a serviciilor de pe litoralul românesc, un subiect intens dezbătut în fiecare sezon estival, deopotrivă, de autorități și de turiști.

Pe de altă parte, chiar dacă au în plan o călătorie în perioada imediat apropiată, intenția lor nu s-a concretizat încă într-o rezervare: doar 26% dintre ei spun că vor rezerva din timp cazarea, în timp ce 40% oscilează între planificare de timp și improvizație de moment, iar 28% susțin că deocamdată încă se gândesc la destinație și la durata sejurului. Datele arată încă o dată faptul că aceștia sunt acum mult mai spontani în ceea ce privește perioada călătoriei, fiind deschiși promoțiilor last minute, dacă acestea corespund bugetului și dorințelor lor.

Totodată, 61% dintre români vor să călătorească în timpul verii, perioada tradițională a concediilor, pe când 10% dintre ei intenționează să meargă în minivacanța de 1 Mai și Paști, restul fiind momentan indeciși cu privire la data concediului.

“Românii vor să călătorească și anul acesta: e concluzia la care am ajuns după ce am văzut datele sondajului, date pe care le-am corelat cu numărul rezervărilor de pe platforma noastră, care este în continuă creștere. Ne bucurăm să vedem că există o revenire în forță a promoțiilor last minute, în funcție de prețul oferit și de destinație. Hotelierii au început și ei să promoveze tot mai multe oferte din scurt, la prețuri foarte bune, astfel încât să își ocupe din locurile libere rămase și să aibă un grad de ocupare cât mai mare, așa că le recomandăm turiștilor noștri să urmărească platforma pentru oferte noi, de tip last minute și nu numai”, a declarat Timea Imecs-Ambrus, CEO Travelminit.ro.

Potrivit platformei de rezervări, hotelierii se pregătesc pentru cea mai mare minivacanță din 2024, mai ales că românii au început deja să își contureze planurile de călătorie pentru perioada cuprinsă între 1 și 6 mai și au anunțat încă de la începutul anului că vor face punte între Ziua Muncii și Paști. Această regulă este valabilă pentru cei care lucrează la stat, dar este de așteptat ca și companiile din mediul privat să le ofere opțiunea unei zile libere cu recuperare angajaților acestora.

Sondajul a scos la iveală și prețul ideal pe care românii susțin că ar fi dispuși să-l plătească pe o cameră dublă/noapte: 67,5% susțin că ar plăti între 150-300 de lei, 15,5% au optat pentru 300-500 de lei, iar restul au ales alte opțiuni de tarif. În realitate, însă, aceste tarife pot fi diferite, uneori cu 5-10% mai mari în comparație cu opțiunea votată de respondenți, mai ales pentru pachete de cazare care includ și mese sau servicii suplimentare (cum ar fi accesul la centrul Spa sau la locul de joacă, de exemplu).

De asemenea, 36,5% dintre turiști intenționează să aleagă cazarea la pensiune, 24% au votat pentru un hotel de 1-3 stele, 21% vor hotel de 4-5 stele, iar 10% aleg apartamentele, pentru a se bucura de mai multă intimitate, dar și de un preț redus. În decizia turiștilor de a alege o unitate de cazare în detrimentul alteia se numără următorii factori: prețul (67% din voturi), poziționarea cazării (60% din voturi), condițiile de igienă (59% din voturi) și aspectul camerei (58% din voturi).

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piață rezervărilor hoteliere din România din 2017, cu un portofoliu care conține 7.500 de unități de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul și Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croația), cu vânzări de peste 200 milioane de euro și peste 500 de angajați.

În 2022, Szallas Group (inclusiv Travelminit) a fost achiziționat de către Wirtualna Polska Holding, una dintre principalele companii de e-commerce și media din Polonia, cotată la bursă și cu sediul în Varșovia. (Agerpres)

Lasă un comentariu