Altfel se vede la Bucuresti si Bruxelles, si cu totul altfel la Sangeorgiu de Mures!

INUTIL SI INESTETIC � zidul care desparte benzile de circulatie
ale Drumului National 15, in comuna Sangeorgiu de Mures!

Inutil si inestetic! Asa caracterizeaza Primaria
comunei Sangeorgiu de Mures separatorul din
beton ce a inceput sa fie montat, zilele trecute, de
catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri
Nationale din Romania (CNADNR), in mijlocul
Drumului National 15, pe portiunea de la intrarea in
Sangeorgiu de Mures, (dinspre Tg.-Mures) pana la
intersectia cu strada Bailor Sarate!
Din pacate, la Bucuresti, altfel se vad lucrurile
decat la Sangeorgiu de Mures, iar cei care au de
suferit sunt locuitorii "din provincie�.
Primaria comunei Sangeorgiu de Mures a inceput
de peste 2 ani protestele impotriva CNADNR, cu
sediul la Bucuresti, atunci cand a aflat ca aceasta
companie (administratorul Drumului National 15)
va amplasa un zid de separare din beton in mijlocul
drumului, pe portiunea sus amintita, ca urmare a
reabilitarii strazii. Primaria a apelat la specialisti in
domeniul proiectarii drumurilor si in cel al sigurantei
circulatiei, si a combatut in scris ideea montarii
acestor separatori din beton fizic. A dovedit ca nu
e nevoie sub nicio forma de montarea acestor ziduri
separatoare! Totodata, a revenit insistent la
solicitarea din anul 2008, de infiintare a unui sens
giratoriu in centrul comunei!
CNADNR nu a renuntat la ideea montarii separatorului
din beton, mai mult, din Proiectul Tehnic, la realizarea caruia
nu s-a cerut niciodata avizul sau macar parerea primariilor
din localitatile implicate, a reiesit o mare anomalie:
separatorul din beton nu va avea nicio bresa pe aceasta
portiune de peste 2 km! Nici treceri de pietoni, nici
posibilitati de virare pe strazile laterale, nici posibilitati de
intoarcere! Mai mult se va interzice si oprirea autovehiculelor
pe toata lungimea de 4 benzi!
"Specialistii� din Bucuresti, nu s-au gandit ca vor paraliza
cea mai mare comuna din judetul Mures, cu 10.000 de
locuitori, ori s-au gandit ca elevii din stanga drumului vor
zbura spre scoala (aflata in dreapta drumului), localnicii nu
vor mai traversa niciodata drumul, conducatorii de
autovehicule din comuna se vor deplasa multi kilometri in
plus sa ajunga la domiciliu, iar masinile de interventie ale
Salvarii, Pompierilor, Politiei, Jandarmeriei etc. vor mai pierde
zeci de minute sa ajunga la o destinatie din comuna! Mai
mult, prin interzicerea opririi pe tot drumul cu 4 benzi,
autovehiculele nu vor mai putea opri la Politie, la Gradinite, la
Biserici, la farmacii, la magazine si nici in fata portii! Absurd!
Primaria Sangeorgiu de Mures a tras toate semnalele de
alarma si s-a adresat in scris tuturor organelor care ar fi
putut ajuta la inlaturarea acestei catastrofe: CNADNR
Bucuresti, Brasov si Mures, firmei consultante (din Italia) a
reabilitarii DN 15, Politiei de circulatie rutiera, executantului
austriac, Consiliului Judetean, Prefecturii Mures,
Ministerului Transporturilor!
Raspunsul incalificabil primit de la CNADNR Bucuresti in
data de 29.11.2012, a fost: "� in Sangeorgiu de Mures, pe
zona cu cate 2 benzi pe sens, ar fi extrem de periculos sa se
lase siguranta traficului la bunul plac al utilizatorilor drumului.
In aceste conditii, separarea sensurilor de circulatie trebuie
realizata, asa cum a fost proiectata, adica cu borduri de
separare�� "Iar sensul giratoriu nu isi justifica existenta�.�
Revoltati de raspunsul primit, o delegatie din partea Primariei
Singeorgiu de Mures, in frunte cu primarul comunei, s-a
deplasat la CNADNR Bucuresti, precum si la Ministerul
Transporturilor, pentru a protesta impotriva "paralizarii�
comunei Sangeorgiu de Mures. Atunci s-a primit promisiunea
ca se va reanaliza posibilitatea realizarii unor brese in zidul
separator din beton, dar NU se va renunta la acesta, pentru
ca este o conditie impusa de Uniunea Europena, care
finanteaza modernizarea drumurilor nationale!
Peste cateva luni, Primaria Sangeorgiu de Mures a apelat
din nou si a primit sprijinul Politiei Rutiere, al SMURD, al
Jandarmeriei, al Postului de politie, precum si al unor specialisti
in domeniul proiectarii drumurilor nationale si a strans
semnaturi de la localnici pentru a determina CNADNR sa
renunte la realizarea zidului despartitor de pe DN 15. La noua
deplasare la Bucuresti, s-a promis primarului comunei, ing.
Sofalvi Szabolcs ca o comisie speciala se va deplasa la
Sangeorgiu de Mures pentru a analiza posibilitatea realizarii
unor brese in zidul de separare, dar s-a subliniat si atunci ca
nu se poate renunta de tot la acest zid, indiferent cate si ce
tipuri de proteste se vor alege. Au dat ca exemplu toate orasele
din Romania, la intrarea carora au fost amplasate sau se
amplaseaza in viitorul apropiat astfel de ziduri de separare,
pentru a creste siguranta circulatiei autovehiculelor, dar si a
pietonilor (ex. intrarea la Bucuresti dinspre Saftica, Otopeni,
intrarea la Cluj Napoca, Brasov, Ploiesti etc.).
Pana la urma, in luna mai 2014, a sosit o comisie speciala din
partea CNADNR Bucuresti si Brasov, (inclusiv de la
Inspectoratul General de Politie Bucuresti), precum si mai multi
specialisti (in total 19 persoane!) sa vada la fata locului daca
se justifica "revolta� primarului si a sangeorzenilor si s-a
"admis� ca, intr-adevar, e nevoie de brese in zidul de separare
pentru virari pe unele strazi laterale, precum si de
mai multe treceri de pietoni!
Astfel, s-a consemnat intr-un proces verbal ca,
va fi intrerupt zidul de separare, cu posibilitate de
virare pe unele strazi laterale (si posibilitate de
intoarcere!), la intersectia drumului national cu str.
Capalna si Nordului, Constructorilor, Fantanii,
Marton Aron si Tofalau (in centrul comunei), Stiintei,
Apei Sarate si Garii. Si vor fi amplasate 11 treceri
de pietoni pe portiunea de 4 benzi de cca 2 km
lungime! Totodata, nu se va mai interzice oprirea
autovehiculelor pe benzile dinspre trotuar! Mai
mult: la intersectia drumului national cu str. Stiintei
(intrarea spre Jandarmerie, in dreptul pizzeriei din
centrul localitatii) se va infiinta UN SENS GIRATORIU
DIN PARAPET PLASTIC (deocamdata)! Primaria a
solicitat si a proiectat sens giratoriu chiar in varful
dealului (la intersectia cu str Marton Aron si Tofalau,
dar specialistii de la CNADNR si siguranta
circulatiei au refuzat in aceasta locatie, dat fiind
faptul ca intersectia amintita se afla chiar dupa o
panta cu vizibilitate redusa si cu spatiu insuficient
realizarii sensului giratoriu, datorita implicarii mai
multor strazi in aceasta intersectie. Asadar, sens
giratoriu va fi la intersectia cu str. Stiintei, precum
si la intersectia cu str. Bailor (la intrarea la Baile Sarate).
Primaria Sangeorgiu de Mures considera ca prin protestele
si adresele repetate, precum si prin deplasarile nenumarate
la Bucuresti, s-au obtinut succesele mai sus amintite: pietonii
nu trebuie sa se deplaseze mii de metri pentru traversare,
conducatorii de autovehicule din comuna vor trebui sa se
deplaseze doar cateva sute de metri in plus pentru virare pe
sau de pe o strada laterala, dar vor avea avantajul celor
doua sensuri giratorii (in special conducatorii din cartierele
de blocuri si zona strazii Tofalau, de unde se intra foarte
greu pe drumul national), se vor putea opri autovehiculele
pe benzile dinspre trotuar ale drumului national!
TOTUSI, Primaria comunei Sangeorgiu de Mures considera
ca infiintarea acestui perete de despartire sau pe numele
real "a separatorului din beton fizic median de tip New
Jersey� este INUTIL SI INESTETIC!Localnicii, desi o parte
dintre ei sunt multumiti ca vor exista brese in perete si sens
giratoriu, au inceput din nou sa stranga semnaturi pentru
desfiintarea peretului de separare. Majoritatea dintre ei, de
altfel si Primaria comunei, e de parere ca NU se va reduce
numarul de accidente, mai mult, va creste viteza pe acest
tronson, iar senzatia de ingustare optica (datorita peretelui
inalt de 80 cm) va duce la producerea de mai multe accidente
rutiere! Poate, in locul acestui perete de separare ar fi fost
mult mai important sa fie montate capace noi de camine de
apa si canalizare pe drumul national. Ridicarea si reasezarea
capacelor celor vechi si-a si aratat efectul: s-a produs deja
un accident grav din cauza balansarii capacelor vechi,
recent reasezate!
Din pacate, toate aceste lucruri altfel se vad de la
Bucuresti sau Bruxelles, si altfel la fata locului, adica la
Sangeorgiu de Mures! Speram ca peretele de separare nu
va avea viata lunga!

PRIMARIA SANGEORGIU DE MURES

Lasă un comentariu