"CUM NU VII TU, TEPES DOAMNE„!„

Intr-o incercare disperata de a-l servi in continuare
pe prietenul de cursa lunga Schuster, cel care s-a
dovedit a fi mereu recunoscator, iata ca in cadrul mai
multor sedinte ale Consiliului Local Sighisoara, se
incearca "fortarea mainii� si gasirea unui subterfugiu
pentru a da un iz de legalitate megatranzactiei
imobiliare ce se prefigureaza deja, promise acestui
principal beneficiar al bugetului local in ultimii 15 ani,
privind un teren aflat in vintrea orasului. Primarul nu
s-a sfiit sa anunte public (intr-un interviu acordat unui
cotidian, ale carui servicii sunt, de asemenea, platite
din bugetul local) principalele directii ale bugetului,
chiar inainte de adoptarea acestuia. Apoi, nu s-a sfiit, in
sedinta de aprobare, formala, a bugetului, sa spuna ca
nu sunt bani pentru spital sau pentru orice alte investitii
necesare orasului, desi erau cateva sute bune de
milioane date fundatiilor diversilor prieteni si sustinatori.
Pe site-ul Primariei, a fost publicat anuntul, aparent
inofensiv, privind intentia de intocmire a unui Plan
Urbanistic Zonal (PUZ), pentru centrul orasului,
respectiv Piata "Octavian Goga� � zona "SIGMA�.
Chipurile, ca omul de rand sa inteleaga ca este un
gest de mare transparenta, acesta fiind, de fapt, o
ilegalitate, deoarece in zona respectiva exista un PUZ
aprobat cu multi ani in urma, dar ignorat de primar,
atunci cand a trebuit sa isi serveasca un alt prieten la
acea vreme � trustul Son. Marinimia primarului, desigur
nu dezinteresata, a costat orasul, pe langa miliardele
platite pe contracte de publicitate, oferirea Turnului
Cizmarilor (daruit pentru 49 sau 99 de ani), Strandul
Mare (actualmente in paragina), un teren concesionat
pentru birouri, acum o cladire stinghera unde misuna
sobolanii, "de inchiriat�, prin folosirea unui caiet de
sarcini dubios, si, mai ales o "halca� impresionanta de teren
data in zona zero a orasului. Toata lumea stie ca, initial,
amplasamentul concesionat de amicul fost senator Basa,
in anul 2000, era mult mai mic si avea o alta pozitionare
(in spatele sediului jandarmeriei), fata de ridicarea
cenusiului hotel "Cavaler�, labartat in toate directiile.

Noi suntem legea!

Desi legal lucrarile pe terenul concesionat ar fi trebuit
sa inceapa in termen de 6 luni de la incheierea
contractului de concesiune � tineti-va bine, dragi
constiinciosi si buni platnici de impozite sighisoreni �
timp de aproape 10 ani acest teren a fost subinchiriat
pentru "ringhispirurile� si toboganele negriciosilor
parpalei � umflatori de baloane si inimioare colorate
cu aer tabagic, pe perioada festivalurilor medievale.
Nu numai ca acest contract de concesiune nu a fost
reziliat conform legii, ci dimpotriva, prin bunavointa
primarului, i-a tot fost mutata locatia, labartandu-i-se
suprafata constructiei la fel de incorect ca tot ce au
facut impreuna acesti doi candva mari "gugustiuci�,
spre castigul si chivernisirea lor, in detrimentul orasului.
In atare conditii, certificatul de urbanism, ca si autorizatia
de construire a acestui hotel au fost emise ilegal, fara sa
se tina cont de PUZ- ul existent sau de normele privind
protectia monumentelor istorice, Cetatea fiind cunoscuta
ca monument istoric, inscrisa in lista UNESCO. Acum,
cand ni se spune ca cel mai potrivit e sa se faca o parcare
subterana in zona, parca te ia cu furnicaturi.
Dincolo de faptul ca zona respectiva arata
dezastruos, iar imaginea dezolanta care se dezvaluie
turistului este lamentabila, te infiora ruina CEC-ului,
cazemata Casei Schasburg, apoi rulota mizera de
Kurtos, parcarea "cu plata desigur�, desfundata si
mociorlita in dosul inesteticului hotel, al carui evantai
aduce mai mult cu o gheara sau buzunar hulpavnic.

Banii, inainte de toate!

Oriunde in lumea aceasta in zonele turistice,
parcarilor li se da o atentie deosebita, pornind de la
amplasarea intr-o zona adiacenta, dar in afara
perimetrului de protejare a monumentelor istorice,
mergandu-se pana la conditii si facilitati, cum ar fi
neperceperea taxei de parcare in weekend-uri sau in
zile de sarbatoare, ca parte a unei politici coerente de
incurajare a turismului local, sau chiar interzicerea
autoturismelor in centrul orasului la sfarsit de
saptamana si anumite zile de sarbatoare. Mai ales ca
exista posibilitatea amenajarii unei parcari publice in
"Groapa Mol�, aflata pe locul fostei tesatorii de lana
sau in preajma podului peste calea ferata, ce duce
spre cartierul Viilor. Din pacate, la noi nu exista niciun
fel de strategie sau masuri de sustinere a intreprinzatorilor
locali, primarul exprimandu-si public dezinteresul
fata de oamenii de afaceri constituiti in CLIMM,
(Consiliul Local al Intreprinderilor Mici si Mijlocii),
afirmand ca nu ii poate sustine altfel decat moral. Nici
macar atat insa nu face, in schimb, sustine mai mult
decat ar fi normal si legal pe unii "baieti destepti�, cu
care incheie contracte de consultanta, de publicitate,
de amenajare parcuri, de construire stadion, de
construire pavaj, salubritate, iluminari ambientale ale
Cetatii si alte lucrari si servicii pe care gaseste de
cuviinta sa cheltuiasca bugetul orasului.
Pe respectivii oameni de afaceri ii sustine foarte bine
si probabil ca are motive intemeiate sa o faca,
nevazand cum acel tuciuriu intreprinzator mai nou are
puncte de colectarea a materialelor reciclabile pe
toata intinderea municipiului, desi in locuri bine
stabilite sunt acele clopote colorate din plastic,
instalate in vederea colectarii materialelor reciclabile.
Revenind la intentia Primariei de a amenaja in buricul
targului o parcare auto, pe niste terenuri cu proprietari
interesanti, probabil la fel de "moderna� ca cele
exploatate in prezent de Ecoservsig SRL � un potential
si valoros administrator prin delegare al parcarii
preconizate, pe care o va primi evident plocon in
administrare, dupa ce Primaria, adica tot fraierul
contribuabil, va investi bani in constructia ei.
De amintit pe acelasi calapod, cu ani in urma, Primaria
amenajase o parcare publica intr-o zona adiacenta
centrului, adica pe strada Cooperatorilor, amplasamentul
era cum nu se poate mai bun si chiar era
folosit cu succes ca parcare, in special de autocare,
insa un alt amic, dl Calbureanu, un "gazist� ce a pus
ochii, la randu-i, printre alte acaparari nationale, pe
acel loc. Nu stim daca cu PUG sau PUZ, doar ca
parcarea odata luata a devenit teren de constructie,
ridicandu-se, cat ai zice fas, un luxos hotel, "buby�,
zice-se printr-o licitatie mestesugit imbarligata, la fel
ca si cea a lui Basa, astfel incat, la acea vreme, sa nu
afle prea multi sa se ingramadeasca la licitatie.
Si, iata cum, Sighisoara a ramas fara parcare�! Cum
spuneam, niciun amic nu a ramas nemultumit din
prietenia cu primarul aflat deocamdata pe toboganul
justitiei. Probabil ca s-a ales (ca in alte multe cazuri)
cu recunostinta lor pesemne, nelimitandu-se la o
strangere de mana sau un sprit carcaliu.
In situatia actuala, ramane de vazut cum va
functiona aceasta stratagema, mai ales ca strigarea
a fost lansata de cei din Primarie, chiar daca tobosarul
Cetatii nu a batut toba "s-auda tat natu�. Lucrurile mai
putin cunoscute, volens-nolens, vor iesi la iveala
precum valvolina din apa.

Lasă un comentariu