"DESCHIDE-TI MINTEA, NU FI INCHIS!„

Distribuie pe:

(proiect partenerial de prevenire
a delincventei juvenile si victimizarii minorilor)

Delincventa juvenila este un
segment al criminalitatii care
necesita o atentie deosebita,
avand in vedere faptul ca tinerii
pot cadea cu usurinta in capcana
infractionalitatii, luand in considerare
caracteristicile varstei - teribilism
in orice domeniu si dorinta de a
gusta noul la orice pas.
Pentru prevenirea acestei categorii
de acte antisociale s-au
derulat diverse activitati, printr-o
buna cooperare intra si interinstitutionala.
Inspectoratul de Politie Judetean
Mures, prin Compartimentul
de Analiza si Prevenire a Criminalitatii,
in colaborare cu Penitenciarul
Tg.-Mures, a derulat, in
cursul anilor scolari 2011- 2012 si
2012-2013, un proiect de prevenire
a delincventei juvenile intitulat
"DESCHIDE-TI MINTEA, NU FI
INCHIS!�, constand in organizarea
de intalniri intre grupuri de elevi
de liceu si persoane tinere aflate
in stare privativa de libertate,
avand ca scop informarea elevilor
asupra aspectelor legale ce tin de
infractionalitate si constientizarea
consecintelor pe care le
implica aceasta, in sensul descurajarii
comportamentului infractional,
si, considerand impactul
pozitiv pe care proiectul l-a avut
asupra beneficiarilor, s-a propus
reluarea acestui tip de activitati
si in cursul anului scolar 2013-2014.
O astfel de intalnire a fost
organizata in data de 6 noiembrie
anul curent, fiind sustinuta in cadrul
Inspectoratului de Politie Judetean
Mures, impreuna cu 60 de elevi ai
Colegiului National "Unirea� din
Targu-Mures.
In cadrul activitatii, subiectele
dezbatute au vizat aspecte legate de
delincventa juvenila, accentul fiind
pus pe problematica violentei,
raspunderea penala a minorilor,
fazele actului infractional si pragul
delincvential, situatii de victimizare
in care pot fi implicati minorii si
masuri de prevenire a acestora.
Elevii au avut ocazia sa afle, direct
de la cei de varste apropiate lor,
ce inseamna viata dupa gratii, cu
ingradiri ale libertatii si schimbarea
sensului valorilor precedente incarcerarii,
astfel punandu-se in valoare
potentialul educativ al experientelor de viata ale persoanelor
private de libertate.
Totodata, la finalul activitatii,
elevilor li s-au aplicat chestionare
in vederea evaluarii eficientei
acesteia, iar acestia au scos in
evidenta, prin raspunsurile oferite,
doua aspecte care li s-au
parut relevante, respectiv importanta
majora a relatiei intre copil
si parinte, membrii familiei reprezentand
singurul suport in situatii
de criza, iar celalalt aspect se
refera la ideea gresita de a
eticheta persoanele dupa o singura
greseala comisa, respectiv
la fragilitatea limitei dintre lege
si faradelege si la usurinta cu
care fiecare poate sa ajunga
sa greseasca.
(Compartimentul de Analiza
si Prevenirea Criminalitatii)

Lasă un comentariu